velgen slepen tegen ophanging bij volstuur.

• Topicstarter Topicstarter kenwood96
  • Startdatum Startdatum
K

kenwood96

Guest
Heeft er nog iemand dit probleem? bij m'n mugen msx-3 slepen de velgen bij volstuur tegen de ophanging, zowel bij originele velgen als een stel andere die ik heb.

Ook achteraan als men het wiel verder tegen de wagen duwt en probeert rond te draaien, sleept de ophanging tegen de binnenkant van de velgen.

Nu heb ik dit opgelost door een servorubbertje middendoor te knippen en over de draadstang van de ophanging te steken, en daarna het wiel erover.

Ook heb ik met een dremel de spaken aan de binnenkant van de velg een beetje weggefreest. De auto kan nu veel meer uitslag maken bij het sturen zonder dat de wielen blokkeren. Dacht eerst dat het het dogbone was die de hoek niet aankon, niet dus...

heeft er nog iemand dit probleem?

Ach je kan ook iets minder uitslag geven, heb je dit probleem niet, en een beetje aanschuren kan geen kwaad, howel je het liever niet als wel hebt.

En anders, inderdaad even de proxxon/dremel/multitool erin, en klaar :)

Het is ook modelBOUW , he ?

ja dat weet ik, was ook zo afgesteld, maar de auto had dan een redelijk grote draaicirkel, kon maar net draaien op een straatbreedte...

ben ook bezig met een drift setup, dan mag de auto wel een kleine draaicirkel hebben.

Het probleem is mij geheel onbekend met de originele velgen.
Dit probleem heb ik wel met diverse diverse modellen velgen en banden die niet origineel zijn.
De enige oplossing is de binnenkant van de velg aanpassen met een Dremel.
De velgen die wel het probleem hebben zijn de meeste velgen van Carson welke je bij de modelbouwwinkel of Conrad per vier kant en klaar in een blisterverpakking koopt.

Aan de binnenkant van de velg heb je heel weinig ruimte met de onderste steekasje waar de ophanging mee vast zit.

Back