Velgen vraagje

• Topicstarter Topicstarter Blammerts
  • Startdatum Startdatum
B

Blammerts

Guest
Hee,

Nou heb ik een setje off-road banden gekocht.. Is een tijdje geleden.. Ze zijn inmiddels gaar.. De band iig dan.

Maar nu is mijn vraag. Is iedere velg geschikt om te gebruiken om een nieuwe band op te lijmen?

Ik kan nergens vinden wat voor soort profiel velgen hebben.. Of wat voor soort randje waar de band in ligt.
Is dit voor alle velgen en banden gelijk? Of moet ik ook nog er op letten dat de band en velf hetzelfde profiel hebben?

Mvg Bob

hoi bob,
je moet vooral op de diameter van de velg en de maat van de meenemer letten.
de meenemer is het zeskant aan de binnenkant van de velg.
bij 1 op 10 auto's is die bijvoorbeeld 12 mm
bij 1 op 8 vaak 17 mm etc
complete sets zijn niet veel duurder als losse banden en schelen een hoop werk :wink:

De kristallen bol doet zijn werk want ik kan zien dat TS een inferno NEO heeft.
Koop gewoon banden op velg, voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.

De kristallen bol van Roelof heeft mijn oude topics denk ik onthouden ;p

Is het verstandig om voor merk bandjes te gaan als ik sets koop?
Of zijn goedkope ook prima?

Zo zie je maar weer dat de kwaliteit van een antwoord samen gaat met de kwaliteit van de vraagstelling want je geeft daarin weinig informatie.

De velg van een 1:8 buggy is redelijk gestandariseerd dus ja, je kunt banden vervangen maar het is een hoop gedoe terwijl je voor een gelijmde set misschien 2 tot 3 euro per band meer betaalt (als het niet minder is)

Wat voor een band... iedere band zal je vooruit brengen, alleen als je op een baan rijdt wil je goed grip en stuur-eigenschappen wilt gaat de band echt een rol spelen naast de gehele setup van de auto.

Als je geen echte wedstrijden rijd zou ik daar niet te veel geld aan geven.

kijk eens op conrad.nl voor buggy banden en wielen,daar kan je wel eens goedkope setjes vinden.

als je ze zelf wilt lijmen dan moet je dat zeker doen,let dan wel goed op dat de diameter van je wiel overeen komt met die van je band,verder leg je er op wat je wilt .

vergeet ook niet dat je speciale lijm nodig hebt die rubber kan plakken anders ben je je nieuwe banden na 2 bochten al kwijt:o

Let wel even op dat als je zelf lijmt dat je ook moet je inserts (soort 'binnenbanden') bij moet bestellen; die worden vaak NIET bij de banden geleverd....

Zo zie je maar weer dat de kwaliteit van een antwoord samen gaat met de kwaliteit van de vraagstelling want je geeft daarin weinig informatie.

De velg van een 1:8 buggy is redelijk gestandariseerd dus ja, je kunt banden vervangen maar het is een hoop gedoe terwijl je voor een gelijmde set misschien 2 tot 3 euro per band meer betaalt (als het niet minder is)

Wat voor een band... iedere band zal je vooruit brengen, alleen als je op een baan rijdt wil je goed grip en stuur-eigenschappen wilt gaat de band echt een rol spelen naast de gehele setup van de auto.

Ik heb dezelfde auto. Ik heb op Conrad gekeken welke ik dan zou moeten hebben. Kan iemand mij daarbij helpen want ik kom er niet echt uit. Wil gewoon velg met band compleet. Off road natuurlijk.

Hoi Mark, waar moet ik dan op letten? Ik lees iets van zeskant en velgmeenemer???

De velgmeenenemer is een 6 kant en een 1/8 buggy heeft 17mm wielmeenemers. Voor de rest kijken dat het om buggywielen gaat. Ze hebben allemaal dezelfde afmetingen...

Back