Venom C1 King of Shaves

• Topicstarter Topicstarter WimRacing
  • Startdatum Startdatum
W

WimRacing

Guest
Hoi,

Na even zoeken heb ik een zeer zeer mooie boot gevonden, deze:

Horizon Hobby: King of Shaves C1 Racing RTR Nitro Boat by Venom Group International (VNR1807)

King-01.jpg

King-02.jpg

King-03.jpg

Splash_KOS.jpg

Op het forum vond ik hier niets over, op een ander forum (zie link) was men er enthousiast over!
Snel (+/- 48 km/u), 26cc, scherpe lijnen aan de onderkant, makkelijk te tunen etc.
Graag jullie mening hierover?
Alvast bedankt!

Grts,

Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
voor dat geld bouw je zelf een nieuwe boot na eigen wens.
kijk eens rond bij http://www.2brothersrc.nl

Dat is het probleem, dit is een RTR, zelf bouwen wordt niets voor mij, laten bouwen zou dan wel wat zijn maar qua uiterlijk is dit 100% wat ik zoek.
Ik heb m ook al goedkoper gezien en met de huidige koersen kom ik uit op zo' n 605,- euro.
Als jij voor dat geld een dergelijke boot hebt (alles erop en eraan) bij 2brothers...let me know ;)

je ben in nederland wel wat duurder uit dan 605 euro.
maar als die boot door de doanen word tegen gehouden komt er 19% btw op en nog is de invoerkosten.
en aangezien het geen klein paketje zal worden is de kans zeer groot dat de boot gepakt word.

ik geen liefer 1000 harde euro's uit en heb een pervect varende boot als ....dollar en de boot ziet er leuk uit maar vaart voor geen meter en heeft laag qualitijd spullen er aan en in zitten.

greetz jaimy

je ben in nederland wel wat duurder uit dan 605 euro.
maar als die boot door de doanen word tegen gehouden komt er 19% btw op en nog is de invoerkosten.
en aangezien het geen klein paketje zal worden is de kans zeer groot dat de boot gepakt word.

ik geen liefer 1000 harde euro's uit en heb een pervect varende boot als ....dollar en de boot ziet er leuk uit maar vaart voor geen meter en heeft laag qualitijd spullen er aan en in zitten.

greetz jaimy

Klopt maar laat dan nou Eur. 700,- worden, dan nog heb ik niet iets soortgelijks dan wat ik hier (zelf) in elkaar moet bouwen?
En inderbouw je mening, er zit laag kwaliteit spul in en aan....waarom? Waar baseer je dat op?
Zie ook reacties op het forum (link), kwaliteit zit wel goed heb ik het idee...

Grts,

Wim

Huh ?

Op foto's staat een Zenoah. Nitro ?
48 km/h ?? Das ERG traag !!!!!!
Leuke boot, foute motor.(als het idd geen benzine Zenoah is)
Boot zonder motor is leuk, en dan zelf goede en echte Zenoah er bijkopen.

1,40 is een vrij normale maat voor een benzine cat hoor, is eigenlijk de instap grootte. Een zelf samengestelde cat (bv een skater romp) gaat met standaard zenoah al over de 80 a 85km/h. Dan is 48km/h toch echt traag voor zn grootte ;)

maar, ziet er wel leuk uit inderdaad

1,40 is een vrij normale maat voor een benzine cat hoor, is eigenlijk de instap grootte. Een zelf samengestelde cat (bv een skater romp) gaat met standaard zenoah al over de 80 a 85km/h. Dan is 48km/h toch echt traag voor zn grootte ;)

maar, ziet er wel leuk uit inderdaad

Klopt, hoe moeilijk is het alleen om zoiets zelf te bouwen?
Juist, behoorlijk lastig denk ik?
Vreemd alleen dat dat snelheidsverschil zo groot is?
In de KOS zit een 26cc Zenoah replica...

Laatste vraag, wat kost zoiets totaal (wat jij noemt, Skater romp etc. heb je daar foto's van hoe dat resultaat eruit zou zien?)

Heb eens zitten kijken bij 2brothers rc maar met een soortgelijke cat, motor, uitlaat, zender en de hele mikmak loop je zo naar de EUR. 1500 toe.....das toch wel een beetje te gortig...

Die RTR boten lijken aantrekkelijk.
- prestaties vallen enorm tegen
- uitlaat moet je meteen vervangen of laten modificeren ivm de geluidsoverlast
- onderdelen voorziening is matig tot slecht
- matige kwaliteit kost twee keer zoveel. Een keer zoveel aan frustratie en ellende, tweede keer omdat het niet meer te slijten is als je er vanaf wilt.
Aan jouw de keuze.

Als je nog geen ervaring hebt, kom dan eens aan de waterkant kijken en geef je ogen goed de kost. Dan zul je de verschillen ook zeker zien. Als je wat geld wilt besparen kun je beter een goede 2e hands kopen. Die zijn er van 750 tot 1000,=. Bovendien kun je de verkoper vragen hem te laten varen en kun je je keuze makkelijker bepalen. Dat kost minder dan die Eur 700 (+ btw en invoer over de aanschaf + verzendkosten) en frustratie. Wil je dan nog voor een nieuwe RTR gaan, kies dan de Proboat. Dat is een van de betere.

Nog even een misverstand uit de weg helpen. Dit is geen speelgoed, maar serieuze modelbouw waarbij veel inzicht, kennis en techniek komt kijken. Je kunt het vergelijken met vliegtuigen, auto's en varen. Veel topics in dit gedeelte verzanden in teleurstelling omdat er niet wordt gelezen, niet nagedacht en zo maar wat gebouwd zonder enige kennis van zaken. En het dan ook nog vreemd vinden dat het niet werkt. Ook wij kennen hydro- en aerodynamica, torque roll, statische en dynamisch zwaartepunten, romp profielen, 2-takt, etc etc. Als je dat niet interessant vindt, dan er niet aan beginnen. Dus bezint eer gij begint!

Verder moet je natuurlijk een plek hebben waar je kunt EN mag varen met verbrandingsmotoren.

Er wordt regelmatig op zondag aan het Weerwater in Almere gevaren, in het zuiden des lands bij Best op de Landsard en in Friesland bij Sneek en dergelijke.

Laatst bewerkt:
Die RTR boten lijken aantrekkelijk.
- prestaties vallen enorm tegen
- uitlaat moet je meteen vervangen of laten modificeren ivm de geluidsoverlast
- onderdelen voorziening is matig tot slecht
- matige kwaliteit kost twee keer zoveel. Een keer zoveel aan frustratie en ellende, tweede keer omdat het niet meer te slijten is als je er vanaf wilt.
Aan jouw de keuze.

Als je nog geen ervaring hebt, kom dan eens aan de waterkant kijken en geef je ogen goed de kost. Dan zul je de verschillen ook zeker zien. Als je wat geld wilt besparen kun je beter een goede 2e hands kopen. Die zijn er van 750 tot 1000,=. Bovendien kun je de verkoper vragen hem te laten varen en kun je je keuze makkelijker bepalen. Dat kost minder dan die Eur 700 (+ btw en invoer over de aanschaf + verzendkosten) en frustratie. Wil je dan nog voor een nieuwe RTR gaan, kies dan de Proboat. Dat is een van de betere.

Nog even een misverstand uit de weg helpen. Dit is geen speelgoed, maar serieuze modelbouw waarbij veel inzicht, kennis en techniek komt kijken. Je kunt het vergelijken met vliegtuigen, auto's en varen. Veel topics in dit gedeelte verzanden in teleurstelling omdat er niet wordt gelezen, niet nagedacht en zo maar wat gebouwd zonder enige kennis van zaken. En het dan ook nog vreemd vinden dat het niet werkt. Ook wij kennen hydro- en aerodynamica, torque roll, statische en dynamisch zwaartepunten, romp profielen, 2-takt, etc etc. Als je dat niet interessant vindt, dan er niet aan beginnen. Dus bezint eer gij begint!

Verder moet je natuurlijk een plek hebben waar je kunt EN mag varen met verbrandingsmotoren.

Er wordt regelmatig op zondag aan het Weerwater in Almere gevaren, in het zuiden des lands bij Best op de Landsard en in Friesland bij Sneek en dergelijke.

Marc, bedankt voor je uitgebreide reply!
Ik ben 24 jaar en bewust op zoek naar een nieuwe uitdaging/hobby.
Technische termen zijn mij wel duidelijk en hebben dan ook zeker een deel in het geheel van de hobby!
Het is zeker geen speelgoed daar ben ik me ook van bewust.
In de huidige fase van orientatie ben ik het speelgoed (RTR :) ) aan het onderscheiden van the real stuff en wil dus ook het eventuele bouwen niet alleen gaan doen (ty Fuzzy ;) )

Ik wil zeker eens komen kijken, Fuzzy (John) vaart regelmatig met een groep mensen bij een plas, ik wil daar zeker eens gaan kijken om wijzer te worden en ook mogelijk beslissingen te maken wat ik nu wil!
Ik heb zelf NK indoorkarting gereden, niet zoveel te maken met aerodynamica maar ik begrijp wat je bedoelt...het is niet zomaar een boot met een motor :cool:

De RTR (KOS in dit geval) vind ik qua uiterlijk ergg aantrekkelijk...maar wat je zegt, import en invoerkosten etc. maken het geheel toch nog duur en zijn inderdaad kwalitatief veel lager, blijkt ook al uit reacties van anderen!
Ik ga t.z.t. een kijkje nemen bij het echte werk!

Pro Boat ad ik inderdaad ook al gezien, de Shockware 55 vind ik daarvan dan nog de mooiste...maar voor dat geld kan ik waarschijnlijk wel beter krijgen!

Nogmaals dank voor je reactie!

Grts,

Wim

Een kleine aanvulling, je gaat echt voor het uiterlijk voor een groot deel. Ik kan je vertellen dat er boten rondvaren die zelf gebouwd zijn, die echt heel mooi zijn. Het mooie van het zelf opbouwen is dat je alles naar eigen smaak kan bouwen. Zowel de binnenkant, als de buitenkant!
Zou zeggen, kijk eens op het Xtremercboats forum, staan wat juweeltjes tussen (waarvan marc er een heeft/had ;) )

Ook op dat forum zijn veel mensen geweest die met een RTR model begonnen zijn, omdat dit financieel gezien aantrekkelijk leek.
Omdat daar de zelfbouwers zitten (om het maar even te zeggen) werd dit afgeraden etc. Toch maakten sommige de keuze voor RTR. Echter 99% van deze mensen kwam er toch weer op terug dat het tegenviel en heeft alsnog een boot gekocht die zelf opgebouwd moest worden (of een goede 2e hands, niet van MP). Dus eigenlijk hogere kosten achteraf!

En zeker eens bij john gaan kijken, ik denk dat je daarna niet meer 48km/h wil varen;)

succes met de keuze, het blijft natuurlijk jou keuze (en geld)

groeten Jurriaan

Een kleine aanvulling, je gaat echt voor het uiterlijk voor een groot deel. Ik kan je vertellen dat er boten rondvaren die zelf gebouwd zijn, die echt heel mooi zijn. Het mooie van het zelf opbouwen is dat je alles naar eigen smaak kan bouwen. Zowel de binnenkant, als de buitenkant!
Zou zeggen, kijk eens op het Xtremercboats forum, staan wat juweeltjes tussen (waarvan marc er een heeft/had ;) )

Ook op dat forum zijn veel mensen geweest die met een RTR model begonnen zijn, omdat dit financieel gezien aantrekkelijk leek.
Omdat daar de zelfbouwers zitten (om het maar even te zeggen) werd dit afgeraden etc. Toch maakten sommige de keuze voor RTR. Echter 99% van deze mensen kwam er toch weer op terug dat het tegenviel en heeft alsnog een boot gekocht die zelf opgebouwd moest worden (of een goede 2e hands, niet van MP). Dus eigenlijk hogere kosten achteraf!

En zeker eens bij john gaan kijken, ik denk dat je daarna niet meer 48km/h wil varen;)

succes met de keuze, het blijft natuurlijk jou keuze (en geld)

groeten Jurriaan

Klopt helemaal, heb op dat forum echt HELE mooie boten gezien (witte cat van 'Hydrolift...*kwijl* :) ) Ik ben wel overstag en zal dan ook geen RTR gaan kopen, ik heb er verder niemand positief over horen zijn dus dan ben ik wel heel eigenwijs als ik dit toch zou doen...plus dat het zonde van je geld is!
Ik ik wil geen 48 km/u varen...minimaal 70/80 :)

Bedankt voor je input!

Grts,

Wim

Jurriaan !!!!!
Gij, bescheiden Fries !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)
Laat eens foto's zien van jouw eigen cat ??!!
Gokje : Wim vindt hem minstens net zo mooi als al die RTRzooi.
Eventueel de afgeleide, Max-cat, laten zien !

Jurriaan !!!!!

Jurriaan !!!!!

Show me!!!

ghehe, sja, ik zal morgen een aantal foto's plaatsen!
Voor nu: hier een link met een van de cats: bouwverslag-nitro-catamaran
is volledig eigen ontwerp, bouw en opbouw. Hardware etc wel gekocht uiteraard.
De andere is een electro, zelfde ontwerp maar dan kleiner en andere kleuren

De max-cat is geen afgeleide hoor ;) , is ontwerp van marcel. De enige vergelijking is dat het cats zijn, ik gebruik ronde vormen, marcel rechte :)
Naast elkaar kan je de verschillen pas echt goed zien

goed dat je voor een zelf te bouwen boot gaat, ga je zeker geen spuit van krijgen! Het lijkt (en is) eerst duurder, maar dat vergeet je al snel :D

Dan heb je een romp met een cockpit die te hoog is,naar mijn smaak.
Heb de indruk dat ie off-scale is, om er een Zenoah onder kwijt te kunnen.

Wim : de Max-cat loopt goed, en de cats van Jurriaan zijn wel op te schalen toch ?

Back