Venom "King of Shaves"

Hallo,

Ik heb mijn zinnen gezet op de "King of Shaves" van Venom.
Nu moet ik hem dus hier zien te krijgen...leek mij eenvoudig,maar niets is minder waar.

De prijzen op verschillende sites verschillen enorm,mede door de verschillende munteenheden.
Dan verzenden ze alleen in de USA, dan wereldwijd maar is de prijs weer torenhoog.

Wie weet een goede site/winkel waar de boot te koop is en ook normaal verzend.

Of beter nog,zijn ze in NL te koop?
Ik ben nog geen Nederlandse site tegengekomen namelijk.

Even voor de duidelijkheid,ik heb het over de electric version.

Wie helpt me verder?
Groeten,Opheodrys

Hallo Oph,

Welkom op dit forum!
Heb je ook een 'gewone' naam?

Heb je de dealersearch op de venom site geprobeerd?
Venom Group International - Store Front Page
Klaarblijkelijk is dit hun dealer in Nederland:

RC CONNECT
FLEVOWEG 11-C
LEIDEN 2318 BZ
NETHERLANDS
TEL. 001131715232160

De boot wordt in China gebouwd en het materiaal is vinylester; dit laminaat is harder dan epoxy en flips en crashes worden onherroepelijk 'beloond' met haarscheuren in de gelcoat (= toplaag).
Wees dus voorzichtig met 'extreme' motoriseringen, zoals de 4S runs in deze video:
N0YxjbNGlLE[/media] - Venom Electric King of Shaves Power Runs
Met een beetje wind ligt een flip direct op de loer...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Da's volgens mij dezelfde romp met een ander verfje.

Voor de rest zitten er dezelfde spullen in als de King of Shaves, je moet er inderdaad nog een zenderset, servo en Lipo (+ lader) bij aanschaffen.
Al met al zal de prijs dan weer op hetzelfde uitkomen ben ik bang.

Groeten, Jan.

Ik heb de dealer in NL nog niet gebeld,op de site van ze was er niks te vinden.
Morgen maar eens een belletje er aan wagen....

Die andere site had ik zelf ook gevonden,maar zomaar opsturen doen ze niet...moet je mailen enz enz....wat een gedoe,zeg.

En dat andere bootje?...voor zover ik het kon vinden is dat dezelfde als de venom...correct me if i'm wrong.
Die komt alleen niet compleet vaarklaar,das weer jammer....
En ook ik kwam op een bijna identieke prijs als ik de ontbrekende spullen los koop.

Is het dezelfde boot of een "namaak"?
Ik ben niet zo bekend met de merken en de namaak.

Groeten,Opheodrys(Donny)

Is het dezelfde boot of een "namaak"?
Groeten,Opheodrys(Donny)

Hallo Donny,

Al die rompen in deze prijsklasse en dit formaat (32" of 34"inclusief hardware) komen uit dezelfde mal(len), er zit alleen een andere stickerset op.
Elke handelaar, die deze boten importeert, kan ze aanbieden zoals hij dat gunstig vind; RTR of relatief kaal.

Zou je een soortgelijke epoxy(!) romp van b.v. MHZ aanschaffen, dan zit je al over de €150,00 voor een kale romp, een aandrijfsetje kost zo'n €130,00, een roersetje rond de €70,00 en ga zo maar door.

Grootste voordeel in mijn ogen is de epoxy romp; die kan véél meer hebben dan eentje van vinylester, een complete boot kost echter 'ietsje' meer dan een King of Shaves, helemaal als je voor kwaliteitsmotoren gaat.

Groeten, Jan.

MMhhh,dacht ik er uit te zijn....

Ik heb lang rond kijken ,deze boot gekozen...leek mij een mooie om mee te starten.
Ik lees veel en telkens gaat het over zelf een boot samenstellen.

Ik werk zelfstandig en in principe de hele week,dus heb relatief weinig tijd om een nieuwe hobby te hebben,naast mijn gezin/werk.

Ik vrees dat als ik start met een zelfbouw/opbouw boot,het tijdgebrek mij opbreekt en de boot in de kast verdwijnt.
Nu kan ik relatief snel en makkelijk een beetje costumizen en dan de plas op.
Ik ken wat mensen met boten van de wavemasters in Arnhem,dus heb wat "proffesionele hulp" achter de hand.

Gewoon eerlijk; is het wat die Venom of kan ik beter verder kijken?

Groeten,Opheodrys(Donny)

Hallo Donny,

Alle waar is naar z'n geld en dat geldT zeker voor boten, opgebouwd in China.

De rompen zijn goed, maar gemaakt van (het veel goedkopere) vinylester en daardoor gevoelig voor haarscheuren in de (keiharde) gelcoat.

De hardware is bruikbaar, maar reken erop, dat je van tijd tot tijd een glijlager en een flexas zult moeten vervangen, de kwaliteit, afijn, zie de eerste zin...

Wat je bij alle RTR boten moet(!) doen, is alle bouten nalopen en eventueel zekeren met Loctite, alle doorvoeren in de romp controleren op lekkage en desgewenst afdichten met epoxy of siliconen.
Ook moet je de uitlijning van de aandrijving(en) controleren en eventueel corrigeren, de boten worden in China geassembleerd, en meer ook niet, vaarklaar maken moet je zelf (laten) doen.

Om mee te beginnen zijn het prima boten, zeker als je geen wereldrecord snelheden verwacht.

Een zelf opgebouwde boot zal in de meeste gevallen sneller zijn, maar meestal ook beduidend duurder, omdat je betere componenten zult kiezen.

Groeten, Jan.

Back