Verbeteringen aan een Rubin

Hallo,
Heeft er al iemand verbeteringen aan gebracht aan de rubin zeilboot,van graupner?
sinds kort heb ik hem ook

1e Ander zeil: weet ik, bij veel wind (2-3) een kleiner grootzeil en
een kleinere fok bij (3-4).

Hallo,
Op dit moment ben ik ook bezig met de bouw van de rubin.
Voor de reling heb ik niet het elstiek gebruikt maar een koper draad van 0.8 mm en voor het netwerkje aan de voorkant van de reling heb ik een stukje van het kabeldraad gebruikt
Bekijk de foto's van mijn home page maar.
Ga naar "bouw van de Rubin". Helemaal onderaan staat mijn home page
Groet
Herman van Heteren

Let op !!
De reling op de neus van de boot is heel kwetsbaar. steekt uit.
Bij mij al eens kapot gevaren, dus opnieuw solderen.

En O ja, je draad van je grootzeil bediening blijft nog wel eens achter een zeil-lier op dek zitten, wijziging al gezien, klein draadbrugje er overheen.

De verf is al eens van mijn lood af gegaan, er zat zelfs lood oxidatie(corrosie) onder, dus goede primer is noodzakelijk.

Als ik mijn mast in de boot stak zat er een bedienings draad groot zeil onder, zat precies in het midden, een plastic buisje van lippenbalsum
verhelp dit nu.

Hallo Tiepje,

Mijn Rubin is af en vaart heel mooi.
De orginele giek is een druipgiek maw de giek hangt schuin naar beneden.
Dit is een tijdje in de mode geweest bij zeiljachten, maar daar zijn ze best weer snel van af gestapt. Ik zelf vind het ook niet mooi, dus ik heb de giek van mijn Rubin recht / haaks op gehangen / uitgelijnd aan de giek.
Daarna heb ik het zeil ook recht geknipt en weer voorzien van de gaten.
De verstevigings tape is gewone zeil reparatie tape. Kost niet veel
Hierdoor is het zeil opp ook iets kleiner geworden. Wat hiervan de consequentie is weet ik eigenlijk niet direct, want ik heb geen ervaring met het orginele zeil.
Ik kan op dit moment niets van mijn boot laten zien, omdat ik van provider ben gewisseld en nog een eigen nieuw site wil /moet maken
groeten

De boot heeft de neiging tot duiken, voor de wind, te veel zeil opp. of varen bij te veel wind is de schuld.
Remedie ik zet wat gewicht achter op de boot, in de vorm van een reddings boot in doosvorm.

En hoeveel gewicht moet die Dinghy Reddingsvlot dan wel hebben, als je die in een Modelbouwzaak koopt zit er totaal geen gewicht in.
Voor de Stabaliteit zou ik liever een blokje Lood in de boot op de bodem leggen of plakken.
Dit geeft meer stabaliteit dan dat het gewicht acter op het dek staat.

Jan goed lezen...

Hij wil gewicht toevoegen in de VORM van een reddingsboot.
Misschien gemaakt uit lood ??

Blijft overeind dat ik ook zou gaan voor gewicht in de boot en dan liefst niet te hoog dus als het kan op de bodem.

Pendelaar

Ik wil het duiken, voor de wind tegen gaan.
Gewicht achterop de boot brengt de neus omhoog. gewicht is nu 110 gr.
Mast verplaatsen bij veel of meer wind ( naar achteren ) kan niet, positie staat vast.
Ander zeil ( minder ) wil ik niet want scherp aan de wind gaat het goed, niet te scheef 20 graden/30 graden kan nog.
Zie mijn oplossing voor alleen veel wind, is er ook weer makkelijk af te halen.
http://www.cap-maquettes-nl.com/enter.html?target=dept_320.html&lang=nl

Reddings middelen vlotten R5*10

Beste mensen ik heb een incomplete doos van de Rubin en zit heel veel wel in maar niet alles.voor diegene die interesse heeft laat het me weten stuur even een mailtje naar p.kersting@hetnet.nl
Ik kan wat foto's mailen die ik heb gemaakt van de inhoud.

Back