Verbinding Naza V2 met Frsky X8R

Hi, al een tijdje ben ik aan het stoeien met het volgende...

Graag zou ik mijn Frsky X8R met 16 kanalen willen verbinden aan de Naza V2 d.m.v. SBUS. Dus dat SBUS 8 kanalen output heeft en de overige 8 kanalen gewoon aansluitbaar zijn voor eventueel een camera bediening etc.

Als ik de stappen voor 16 kanalen volg (twee jumpers in de ontvanger en dan binden) wil hij dit maar niet accepteren. Dan werkt SBUS weer niet en andersom.

Wie zou me kunnen helpen?

*Ik ben woonachtig in Kaatsheuvel.

Onderstaande instelling heb ik ingevoerd staan. Op kanaal 16 zit voor test de camera pitch. (excuses voor de gedraaide foto's)

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is idd mode 4. Dit had ik al uitgezocht.
Vandaar ook dat ik jumpers moest stoppen in kanaal 1+2 / 3+4.
Verder heb ik alle stappen gewoon gevolgd zoals ze overal vermeld staan.
Helaas tot op heden zonder succes.

Dus nogmaals, hulp is welkom.

Mbv sbus is het toch kanaal 9/16
Kanaal 1/8 is toch gewoon via de nr kanalen op de ontvanger?

Ik bedoel dus, geen 16 kanalen via sbus.
Want ik maakte uit jou woordem op dat je 16 kanalen via sbus wilde doen

Nee inderdaad, ik bedoel ook dat ik kanaal 1/8 via SBUS moet hebben en de overige 9/16 via de fysieke poorten op de Naza V2.

Helaas werkt het niet en begrijp er niets van. Alles zou goed ingesteld moeten zijn en ook de bindingsprocedure klopt.

Ik weet niet of je er al uit bent, maar hier hetvolgende, je hebt hem goed gebonden in mode4, nu is het zo dat sbus alle kanalen doorgeeft maar dat je hem wel op D16 moet zetten en dan kanaal 1-16 kiezen dan is kanaal 1 gewoon kanaal 9 en 2 kanaal 10 enz.... verder hoef je ook de "U" poort van je naza niet op kanaal 7 van de X8R aan te sluiten, dus alle loopt over 1 servokabel.
ik heb de pitch (tilt) van mijn gimbal controller op signaal pin van kanaal 1 (dus in Sbus kanaal 9) op mijn X8R zitten. ik hoop dat je er wat aan hebt gehad.

Sorry dat ik niets meer heb gepost hierover, maar het probleem is reeds verholpen. Ik moest mijn zender een update geven en dat heeft het probleem opgelost.

Toch bedankt.

Back