verbinding tussen de vleugels en de kist

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door p40, 26 nov 2014.

  1. p40

    p40

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    110
    Locatie:
    NH
    Hallo modelbouwers,

    Ik ben in het bezit van een Sebart Angel 30e.
    Nu past zn apparaat wel in zijn geheel in mijn auto, maar met het in en uitladen raak ik altijd wel wat en dat is zonde.
    Nu kwam ik de volgende constructie tegen. Zie foto's
    Is er iemand die dit ook heeft en is dit veilig, geen storingen. Ik zat zelf te denken aan deze stekkers van mpx.

    [​IMG]

    Foto is als voorbeeld.
    [​IMG]

    Zo moet de constructie in de Sebart gaan worden, maar dan met de MPX conectors.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]




    Verstuurd van mijn GT-I9300
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Ikzelf gebruik die stekkers als verbinding tussen de vleugel en de kist, om 2 servo's aan te sturen.
    Dit heb ik nu op 2 kisten, beide al een jaar of wat in gebruik.
    Nooit problemen gehad die een andere stekker ook niet zou hebben.
    Geen storingen of rare gedragingen.

    Heb wel eens een soldering los gehad. maar dat kan met iedere stekker..
    en het is me nooit gelukt om de stekker netjes vast in die houder te krijgen.
    Dus vleugel op de pinnen steken en er van uitgaan dat het meteen goed zit, zal niet handig zijn..

    En niet iedere leverancier levert die houders mee.
    als je die wilt gebruiken.
    Verder zit hij netjes strak, geen enkele neiging om uit zichzelf aan de wandel te gaan. en hij komt toch op een normale manier uit elkaar, zonder dat je al te rare capriolen uit moet halen.
     
  3. Tomsky

    Tomsky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    13 feb 2014
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Het wonderschone en pittoreske Schipluiden
    Het meest gebruikelijk is natuurlijk lange kabeltjes, gaatjes in de romp, kabeltjes rechtstreeks op de ontvanger.
    Elke extra stekker is er weer één die kan weigeren...
     
  4. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Veghel
    Ik heb liever een extra stekkertje dan dat bij een crash je stekkertje lomp uit de ontvanger getrokken wordt en dat je je ontvanger ook kan afschrijven.
     
  5. p40

    p40

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    110
    Locatie:
    NH
    Ik heb de mpx stekkers vast gemaakt in de romp en heb ze nog maar even los gelaten in vleugels, deze prik ik dan wel even vast.

    Verstuurd van mijn GT-I9300
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    persoonlijk wil ik liever niet recht op de ontvanger insteken iedere vliegdag
    ik gebruik een verlengkabel, met de mpx stekker. de ontvanger kan dan niets misgaan, alle stekkers blijven strak. ze gaan er immers nooit uit..
    Heb wel eens een collega zijn heli de grond in zijn gaan vanwege kabels die uit de ontvanger los kwamen.. wil ik zelf toch echt voorkomen..

    de slijtage komt op het punt waar de stekker het meeste in en uit elkaar gaan, op de vleugel
    en tot nu toe heb ik hier met het oudste toestel (ca 2 jaar nu, veel gevlogen) geen last mee gehad.
     

Deel Deze Pagina