Hallo modelbouwers, Ik ben in het bezit van een Sebart Angel 30e. Nu past zn apparaat wel in zijn geheel in mijn auto, maar met het in en uitladen raak ik altijd wel wat en dat is zonde. Nu kwam ik de volgende constructie tegen. Zie foto's Is er iemand die dit ook heeft en is dit veilig, geen storingen. Ik zat zelf te denken aan deze stekkers van mpx. Foto is als voorbeeld. Zo moet de constructie in de Sebart gaan worden, maar dan met de MPX conectors. Verstuurd van mijn GT-I9300
Ikzelf gebruik die stekkers als verbinding tussen de vleugel en de kist, om 2 servo's aan te sturen. Dit heb ik nu op 2 kisten, beide al een jaar of wat in gebruik. Nooit problemen gehad die een andere stekker ook niet zou hebben. Geen storingen of rare gedragingen. Heb wel eens een soldering los gehad. maar dat kan met iedere stekker.. en het is me nooit gelukt om de stekker netjes vast in die houder te krijgen. Dus vleugel op de pinnen steken en er van uitgaan dat het meteen goed zit, zal niet handig zijn.. En niet iedere leverancier levert die houders mee. als je die wilt gebruiken. Verder zit hij netjes strak, geen enkele neiging om uit zichzelf aan de wandel te gaan. en hij komt toch op een normale manier uit elkaar, zonder dat je al te rare capriolen uit moet halen.
Het meest gebruikelijk is natuurlijk lange kabeltjes, gaatjes in de romp, kabeltjes rechtstreeks op de ontvanger. Elke extra stekker is er weer één die kan weigeren...
Ik heb liever een extra stekkertje dan dat bij een crash je stekkertje lomp uit de ontvanger getrokken wordt en dat je je ontvanger ook kan afschrijven.
Ik heb de mpx stekkers vast gemaakt in de romp en heb ze nog maar even los gelaten in vleugels, deze prik ik dan wel even vast. Verstuurd van mijn GT-I9300
persoonlijk wil ik liever niet recht op de ontvanger insteken iedere vliegdag ik gebruik een verlengkabel, met de mpx stekker. de ontvanger kan dan niets misgaan, alle stekkers blijven strak. ze gaan er immers nooit uit.. Heb wel eens een collega zijn heli de grond in zijn gaan vanwege kabels die uit de ontvanger los kwamen.. wil ik zelf toch echt voorkomen.. de slijtage komt op het punt waar de stekker het meeste in en uit elkaar gaan, op de vleugel en tot nu toe heb ik hier met het oudste toestel (ca 2 jaar nu, veel gevlogen) geen last mee gehad.