Verbindingen hoogstart gummi???

Wie heeft er een goede tip om twee delen hoogstart-gummi-rubber-siliconen etc. met elkaar te verbinden?

Tot nu toe heb ik een (gladde) beukenhouten deuvel gebruikt en deze met kontaktlijm (Bison kit) in de binnenkant van de uiteinden van de slang gelijmd... Vandaag hebben de beide delen van de slang tijdens de start "afscheid" van elkaar genomen...Aan de kant van de haring en de verbinding naar de lijn is de boel intact gebleven...

Ben benieuwd naar jullie oplossingen!

Goede link!

Toen ik het zag dacht ik: 26 pagina's alleen maar over hoogstartlijnen? Maar het is echt een heel informatief stuk!

Max

Het enige wat ik niet durf is de draadomwikkeling om de siliconenslang met secondenlijm te impregneren. De secondenlijm die ik heb, wordt bijna zo hard en scherp als glas, als het is uitgehard. Ik ben bang dat dat een scheurtje in het siliconen kan prikken, dus ik gebruik witte houtlijm ipv secondenlijm.

Houten deuvel in beide delen steken en daarna twee tiewraps aan weerszijde. Zo heb ik mijn F3B elastiek ook van EMC Vega ontvangen. Zit als een huis.

Het enige wat ik niet durf is de draadomwikkeling om de siliconenslang met secondenlijm te impregneren.
Toch heb ik dat ooit gedaan. Zonder enig probleem heeft dat jaaaren lang gehouden. Het elastiek ligt nu nog in de kast, maar ik gebruik het nog maar zelden omdat mijn kisten gegroeid zijn ...
Alternatieven zijn: verdunde witte houtlijn, nagellak.

Houten deuvel in beide delen steken en daarna twee tiewraps aan weerszijde. Zo heb ik mijn F3B elastiek ook van EMC Vega ontvangen. Zit als een huis.
Verbetersuggestie: vijl er aan beide uiteinden, op een kwart van de lengte, nog rondom een sleufje in van bijna 1 mm diep en leg een van de tiewraps precies daarop/daarin.

Ik gebruik voor het knopen van de lijn altijd de "bloedknoop", deze is lekker dun en heel stevig. Bij het fietslieren loopt deze ook prima door de keerrol.
bloedknoop.jpg

Back