Verbindingsprobleem Phantom 4

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door herbieferbie, 2 jul 2018.

  1. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Allemaal, net een Phantom 4 gekocht , alles geladen aangesloten en updates gedaan, opstijgen en nog geen 5 meter ver weg krijg ik zwart of groen beeld, 2 sec komt beeld weer terug en zo gaat dat maar door, ff op google gezocht blijkt dat er veel mensen zijn met dit probleem, schijnt met de laatste update te maken te hebben, baal natuurlijk als een stekker, kan zo niet vliegen, had hiervoor een phantom 3 en die deed het vlekkeloos, deze gekocht voor het grotere bereik, maar ja op deze manier kom ik de tuin nog niet uit grrrrrr

    als ik bij image transmission kijk kan ik ook niks veranderen, staat op auto en als ik custom aantik gebeurt er niks , das toch raar

    Misschien is er een mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige firmware ???

    Wie weet meer , heeft tips etc, de verbinding staat op auto dat moet toch altijd goed werken, ieder geval in kort bereik lijkt me

    Bereik met toestel zelf is ok want hij reageert gewoon overal op
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2018
  2. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Kijk eens op het forum van DJI zelf. Daar kunnen ze je ook helpen om terug te gaan naar evt een vorige firmware.

    ik had toen ik mijn mavic pro kocht het probleem dat hij niet wilde updaten, en zonder update niet vloog......
    via het forum binnen een dag reactie en via speciale account settings hebben ze van DJI via die weg gezorgd dat ik kon downgraden, en daarna upgraden (dat was de fix toen).

    Dus meld je daar even aan, denk dat je dan veel sneller lekker kunt rondvliegen!
     
  3. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    Mogguh Bert, heb je voor mij een linkje naar het forum, als ik dji forum intik krijg ik veel verschillende resultaten, zowel nederlands als amerikaans, ff zeker weten dat ik de goeie heb
     
  4. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    deze :)
    forum.dji.com
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat is geen linkje Bert.
     
  6. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    hmm alleen engels, kan ik wel hoor maar toch liever even hier proberen, vanochtend downgrade gedaan, toen was de camera van de rel, fabriekswaarden gedaan toen werkte het weer. Gekke is ook dat ik bij de verbinding de kanalen alleen op auto kan zetten , knop custom reageert niet, kan sowieso niet switchen tussen de 2 frequenties wat is het 2,6 en 5,2 weet het ff niet uit mn hoofd zelfde als modum thuis, en dat was bij de nieuwst firmware ook al zo, zat mensen met een phantom 4 dus hoop nog op reacties
     
  7. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Euh, copy paste in je adresbalk van de browser?!
     
  8. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    hmm ff opnames gemaakt maar het videobeeld is ook schokkerig, tot nu toe geen nuttige info gevonden behalve dat er meer mensen last van hebben, vorige firmware bood geen oplossing, inmiddels remote ook opnieuw gekoppelt. Beetje jammer allemaal

    Ow ja ook de ipad gereset en de app van dji phantom 4 opnieuw geinstaleerd
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2018
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Gebruik je wel een juist geheugenkaartje ?
    Die moet minimaal klasse 10 zijn. Maar je verbinding probleem is opgelost ?
     
  10. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    Hmm is een toshiba kaartje, in mijn phantom 3 deed hij het goed, maar 4 k is zwaarder werken natuurlijk, zal eerdaags eens ff testen op lagere resolutie, goeie tip
    Die verbindingsproblemen zijn er nog steeds, tis echt irritant en soms zie ik gewoon seconden lang zo goed als niks, baal er echt van als een stekker, maar heb filmpjes gezien van mensen die exact hetzelfde hebben, meest van die groene gedeeltes soms 2 cm dik soms halve beeld en af en toe op zwart. oude firmware hetzelfde en met de nieuwe firmware staat hij nog steeds op automatisch en custom knop is licht gekleurd en gebeurt niks als ik er op druk, niet bescikbaar, dan zou ik het aantal mb/s kleiner kunnen maken hetgeen misschien stabieler beeld opleveren zou maar kan dus niet
    Hoop er een nieuwe firmware aankomt eerdaags en ze het probleem oplossen want zo ist niet echt verantwoord te vliegen behalve in line of sight, beetje vliegervaring heb ik wel van mijn phantom3 gelukkig
    ik had gehoopt hier mensen te treffen met zelfde probleem die meer weten zijn toch genoeg phantom 4 verkocht zou je denken
    ik blijf hopen op beter
     
  11. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    op het dji forum raden ze toch aan om de custom settings aan de praat te krijgen , wie heeft advies hoe je dat voor elkaar kunt krijgen .....
     
  12. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    misschien een hele stomme opmerking he..... maar kan de PC waarop je de 4k beelden kijkt dit wel aan??

    Mijn mavic pro heb ik op full hd staan, omdat mijn 6 jaar oude laptop 4k gewoonweg NIET trekt.... de 4k beelden afspelen op een nieuwe PC werkte namelijk perfect (zelfde bestanden, direct van de sd kaart en/of gekopieerd naar de HDD)
     
  13. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    Nou niet zo een hele domme vraag, domme vragen bestaan trouwens niet, niet vragen das pas dom ik heb een mac mini , maar als ik wel eens 4K dingen van youtube afspeel lukt dat prima dus denk dat dat het niet is.
    Ben inmiddels wel wat verder gekomen, heb de remote voorzien van oude firmware, en daarna weer een update gedaan. Met de phantom ook terug naar oud en dan weer update gedaan
    Resultaat, groene irritante storingen stuk minder, verbinding beter maarrrrrrr nu weer iets nieuws
    Ga ik POI proberen ( dat deed hij wel enigzins ok ) valt de verbinding gewoon steeds weg, dus maar afgekapt, op dji forum bleek iemand anders dit ook te hebben van de regen in de drup dus. Schakel je weer over naar standaard bedienen en tis weer goed
    Wil nieuwste assistant de developer opties laten tonen, maar schijnt alleen te lukken met oude versie ( op een imac ) heb je weer wat meer opties ,ideaal zou zijn als je de zender kon voorzien van hetzelfde zendvermogen als de amerikaanse versies, volgens mij kan het, de europeese versies zijn geknepen .
    Maar ja dat zal niet meevallen, hoef niet per see 4 km ver hoor maar hoe meer vermogen hoe minder kans op signaalverlies op normale afstand
    kom ook genoeg rangeextenders tegen sommige komen uit startrek geloof ik maar of dat het nou is, en wat versterkt die , de bediening , maar ook de video downlink ?????

    Nou dat was het weer ff
     

Deel Deze Pagina