verbrande accu in MovieStar

• Topicstarter Topicstarter Delcam
  • Startdatum Startdatum
D

Delcam

Guest
Heeft iemand al eens meegemaakt dat de achterste vier cellen van een acht cellen pack in een MPX MovieStar zo heet werden dat de isolatieplaatjes tussen de cellen en de krimpkous van het pakket smolten?
Moeten er extra koel openingen gemaakt worden? De stroom die ik mat direct na het laden met beide vertraagde speed400 (permax) motortjes was 12 amp. totaal. Dat zou toch geen probleem moeten opleveren ook al wordt de accu matig gekoeld.
Het pakket is zo heet geworden dat een deel van het schuim van de romp gesloten is.....

Delcam

Toch misschien iets van kortsluiting in het pack ???? , wat voor cellen waren het ..... ???

Dirk,

Sanyo's 2000, met een licht grijze mantel. Gekocht in 1998 en tot gisteravond naar alle tevredenheid werkend.....
Wat me achteraf natuurlijk pas opviel was dat de gehele accu na het laden met vijf ampere al eigenlijk erg warm (=heet) was...
Zou het vliegen ermee direct in aansluiting aan het laden hem de das hebben omgedaan...

Hans Delemarre

normaal zou dat niets uit moeten maken, als je krimpkous gesmolten is zo warm, heb je ergens kortsluiting gehad.

ff een :offtopic: vraagje, hoeveel amp. trekt een onvertraagde speed 400?? :roll: :roll: :roll:
Dit met het aanschaffen van een regelaar. :?
mathijs

mathijs zei:
ff een :offtopic: vraagje, ....

je geeft zelf al aan dat het offtopic is............ WAAROM OPEN JE DAN GEEN NIEUW DRAADJE!! AAGH! :x

en zoek eens, staat echt wel ergens hoor... heb je nog sneller antwoord ook :wink:

Joost zei:
mathijs zei:
ff een :offtopic: vraagje, ....

je geeft zelf al aan dat het offtopic is............ WAAROM OPEN JE DAN GEEN NIEUW DRAADJE!! AAGH! :x

en zoek eens, staat echt wel ergens hoor... heb je nog sneller antwoord ook :wink:

Ik zal het ff uitleggen, wist niet dat er een soortgelijk draadje was, maar om hierover een nieuw draadje te beginnen terwijl er hier maar 1 antwoord gegeven hoeft te worden vind ik teveel van het goeie.
Heb de vraag inmiddels al hier gepost:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=32197#32197

mathijs.

Probleem is niet de hoge stroom, maar wel het opgesloten zitten.

Bij hoge stroom toepassing merk je dat de accu na de vlucht nog even doorwarmt. Geen punt, want dan leg je het in de koeler.

Bij lage stroom komt alle warmte tijdens het vliegen uit de accu. Minder warmte per minuut, maar wel veel meer minuten. Als de warmte niet wordt afgevoerd (en moviestar is gemaakt van isolatie materiaal) krijg je wamte opbouw.

Luchtig bevestigen dus. Bijvoorbeeld met latjes zorgen dat er rondom lucht zit i.p.v. schuim en dan zorgen voor luchtstroom (dus gaten)

Back