Hoi ben ik weer van weg geweest
Ik heb me de afgelopen week bezig gehouden met het up date van mijn verbrandings kamer
Na het aantal jaar draaien van mijn turbine was mijn binnen pot van mijn verbrandings kamer gaan uit zakken
Door de hoge temperatuur is het material gewoon op.
Op dat moment was mijn EGT 670°c bij 120k en ik had een geelen vlam op idle
Nauw dat ik tog,een nieuwe binnen pot moest maken.
Zag ik ruimte voor verandering
Ik zag dat de swirljet zijn werk niet goed deden dus ik dacht dat moet anders.
om ze meer effect tegeven heb ik ze naar de voor kant verplaats
en had swirljet aan de zijkant dicht gemaakt
En nu was het weer tijd om tegaan testen
zo en dan maar starten en dat zag er niet goed uit gelijk een vlam
ff door starten naar idle 35k en de vlam ging weg met temp 540°c en helder blauwe vlam en 6x orage puntje in de kamer van de stiks
dat zag er beter uit
en nu even optoeren dat werd weer wat minder
want er kwam weer een vlam uit de turbine maar bij 45k was die weer weg
zo nu naar de 120k en een EGT van 530°c supercool
Dus ik moest een probleem tekkelen
Hoe kom ik van die vlam af met op toeren
Turbine weer uitelkaar!!!
kijken hoe het vlamfront er uit ziet
Kon nog wel wat meer naar voor dus ik martin ff bellen ff over hebben wat tedoen
Hadden we besloten swirljet aan de voor kant wat dichter te maken 1mm in plaats van 2mm
Zo turbine weer in elkaar en je raat het
Weer proefdraaien
starten weer een vlam maar iets minder EGT was gestegen op idle 35k 570°c en de vlam zaten geelen wolkjes in
dus nu weer ff op toeren en trok nog steeds een vlam tot 40k en weer weg en op 120k 520°C
wat raar was dat de EGT op idle gestegen was
Dus weer me motor uit elkaar
ik had het idee om de swirljet aan de zijkant ook wat open temaken ongeveer een 1mm
motor weer inelkaar.
En raad wat weer proefdraaien
en ja hoor starten naar idle 35k EGT 520°c en nog wel wat geelen wolkjes maar niet egt groot
nu weer op toeren en geen vlam meer door naar de 120k en een EGT van 520°C
Dus wel blij maar nog niet tevreden
ik wil vollen verbranding van me kero dus geen geelen vlam
motor weer uit elkaar
nu denk ik er over om mijn swirljet allenmaal iets meer open tezetten
Nog niet getest
maar ik heb wel ff foto's gemaakt
Dit was even een verslag van finetuning van de verbrandingkamer met een temp verschil van 150°C vond ik het de mooite waard
Mvg Limme
Ik heb me de afgelopen week bezig gehouden met het up date van mijn verbrandings kamer
Na het aantal jaar draaien van mijn turbine was mijn binnen pot van mijn verbrandings kamer gaan uit zakken

Door de hoge temperatuur is het material gewoon op.
Op dat moment was mijn EGT 670°c bij 120k en ik had een geelen vlam op idle
Nauw dat ik tog,een nieuwe binnen pot moest maken.
Zag ik ruimte voor verandering
Ik zag dat de swirljet zijn werk niet goed deden dus ik dacht dat moet anders.
om ze meer effect tegeven heb ik ze naar de voor kant verplaats

en had swirljet aan de zijkant dicht gemaakt
En nu was het weer tijd om tegaan testen
zo en dan maar starten en dat zag er niet goed uit gelijk een vlam
ff door starten naar idle 35k en de vlam ging weg met temp 540°c en helder blauwe vlam en 6x orage puntje in de kamer van de stiks
dat zag er beter uit
en nu even optoeren dat werd weer wat minder
want er kwam weer een vlam uit de turbine maar bij 45k was die weer weg
zo nu naar de 120k en een EGT van 530°c supercool
Dus ik moest een probleem tekkelen
Hoe kom ik van die vlam af met op toeren
Turbine weer uitelkaar!!!
kijken hoe het vlamfront er uit ziet
Kon nog wel wat meer naar voor dus ik martin ff bellen ff over hebben wat tedoen
Hadden we besloten swirljet aan de voor kant wat dichter te maken 1mm in plaats van 2mm
Zo turbine weer in elkaar en je raat het
Weer proefdraaien
starten weer een vlam maar iets minder EGT was gestegen op idle 35k 570°c en de vlam zaten geelen wolkjes in
dus nu weer ff op toeren en trok nog steeds een vlam tot 40k en weer weg en op 120k 520°C
wat raar was dat de EGT op idle gestegen was
Dus weer me motor uit elkaar
ik had het idee om de swirljet aan de zijkant ook wat open temaken ongeveer een 1mm
motor weer inelkaar.
En raad wat weer proefdraaien
en ja hoor starten naar idle 35k EGT 520°c en nog wel wat geelen wolkjes maar niet egt groot
nu weer op toeren en geen vlam meer door naar de 120k en een EGT van 520°C
Dus wel blij maar nog niet tevreden
ik wil vollen verbranding van me kero dus geen geelen vlam
motor weer uit elkaar
nu denk ik er over om mijn swirljet allenmaal iets meer open tezetten
Nog niet getest
maar ik heb wel ff foto's gemaakt



Dit was even een verslag van finetuning van de verbrandingkamer met een temp verschil van 150°C vond ik het de mooite waard
Mvg Limme