Verbruik servo's

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Bartdr1, 25 aug 2020.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat denk je wat er gebeurt als je die grote flaps naar beneden zet op vliegsnelheid op deze 20kg kist? Dat gaat wel een stukje stroom trekken.
    Nogmaals, die Powerbox Sensor Switch is niet geschikt voor dit toestel..
     
  2. Bartdr1

    Bartdr1

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Westmalle (tussen Antwerpen en Turnhout)
    Dag Gerben & co,

    Er komt waarschijnlijk een andere Powerbox in, maar dan nog ben ik wat bezorgd over de twee servo's die stroom blijven trekken nadat ze terug naar rust zijn kunnen gaan, nl. de Savox op richting en de Rhino op de linker-flap. Moet ik me zorgen maken over het verder stroom blijven trekken nadat ze eigenlijk in rust zouden moeten zijn en zo ja, is dit te verhelpen zonder dat ik zelf even help met een klein duwtje? Het zijn trouwens de duurste servo's in het toestel die dit euvel hebben :-( Toestel is trouwens tweedehands gekocht....
     
  3. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Krabbendijke
    Er staat er 1 te koop op het mbf
     
  4. Bartdr1

    Bartdr1

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Westmalle (tussen Antwerpen en Turnhout)
    Niet meer denk ik ;-)
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    een servo is geen bakplaat.
    hij kan geen stroom vragen, als hij niets doet.
    er zit in dat punt een klein printje in, en een motor.
    dus waarschijnlijk heeft die servo wat moeite met centreren, waardoor hij misschien toch wat blijft bewegen intern.
    of er wordt een tikkie aan getrokken als hij in rust staat.

    en als het spul wel stopt met stroom vragen als je zelf een tik tegen het roer geeft, heb je hier je eigen vraag al beantwoord.
    ligt niet aan de servo.
    in de lucht trekt dat zichzelf recht.

    maar, zoals hier eerder benoemd, zoveel stevige servo's vragen om een zwaardere powerbox...
    ben je ook meteen van je kanaal probleem af. powerbox kan kanalen zelf dubbelen en aanpassen.
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Een grote flap met een zware servo kan wel 10A trekken PER servo, afhankelijk van je vliegsnelheid. Wil je recht naar beneden duiken met vol flaps om snel beneden te zijn (doen ze vaak met grote slepers) dan zou ik maar goede accu's en een goede powerbox plaatsen. Gebruik ook goede accu's, dus geen 2s1p LiOn bv maar 2s 3000mAh LiPo.
     

Deel Deze Pagina