Vercelli 2007

1. roland border 7000
2. ralph mittelbach 6995
3. claudio zavagno 6713
4. rudy peters 6542
5. massimo arrigoni 6496
6. arno hacken 6315
7. peter aanen 6291
8. francesco menozzi 6185
9. freddy moulin 6142
10. massimiliano sachi 6087

een verslagje volgt morgen........

arno

Al enkele maanden geleden hadden Peter en ik de beslissing genomen om naar de F3K wedstrijd in Vercelli te gaan. Italie in het voorjaar is niet te versmaden en afgaande op onze ervaring met italiaanse wedstrijden in de vrije vlucht klasse zou ook Vercelli niets anders als een hele leuke wedstrijd moeten zijn. De 950 kilometer tussen Selfkant-Tüddern en Vercelli (ca 80 km ten z.w.van Milano) werd als minder problematisch gezien.

In elk geval; Peter arriveerde bij mij op donderdagavond en na een gezellige tactische voorbespreking werd op vrijdagmorgen 06.00 uur het uitstapje gestart…..
Na een filevrije rit stonden we dan ook al om 15.45 bij ons hotel en nauwelijks een uurtje later was het al vliegen geblazen.
Het vliegterrein was/is een klein civiel vliegveldje waar de Pipers, Cessna’s en para’s af en aan vlogen op de ene helft van het veld en waar het modelvliegen plek vond op de andere helft ! Natuurlijk was er voor ons een no-fly zone richting startbaan maar dat was nauwelijks een issue. Wat veel leuker was, was de andere zijde van het vliegveld. Vercelli (Piemonte) ligt namenlijk in het centrum van hèt italiaanse rijstaanbouwgebied. Dat betekende dus dat er volop gebieden waren die onder water stonden en precies een zo’n veld lag in de aanvliegroute naar ons startveld…………. Peter en ik hebben beide de boel droog weten te houden, ondanks een close call van Peter (de kist verdween onder de horizon, tilde zijn neus op en lag net op het droge !) Een hele serie andere piloten hadden minder geluk, of vliegkunde, en kregen dus natte voeten.

De wedstrijd zelf was redelijk spannend bij tijd en wijle. Jammer genoeg waren van de echte toppers alleen Roland Border en Ralf Mittelbach aanwezig maar het startveld van 34 deelnemers met nog enkele Fransozen en Zwitsers was van een alleszins acceptabel nivo.
Ook de organisatie was heel netjes alhoewel het er enigszins op leek dat enkele italianen redelijk bevoordeeld werden. Een hele serie van hun hadden namenlijk zoveel “geluk” bij de groepsindeling dat zij niet hoefden te vliegen tegen de “grote namen”…………….
Peter en ikzelf hadden daar wat minder geluk mee en moesten toch met enige regelmaat uitkomen tegen onze duitse collega’s en enige goede Fransozen. Maar ja; dat is nu eenmaal onderdeel van het spel en moeten we dan ook maar snel vergeten. (alhoewel….)

De eigenlijke wedstrijd starte op zaterdagmiddag om één uur. De omstandigheden waren goed met volop zon en thermiek en een windsnelheid pendelend tussen de 3 en 6 meter per sekonde. (het model ballasten was van groot voordeel, al was het maar om sneller over die plas water heen te zijn)
Zelf begon ik met twee duizenders. Peter had wat meer moeite met de eerste ronden. Dit kwam op de eerste plaats doordat hij duitse tegenstand had maar werd ook veroorzaakt door een niet optimaal afgestelde Aspirin. In elk geval zijn we de eerste dag redelijk doorgekomen, de eerste 5 ronden dus, en op het einde van dag 1 stond ik op plek 7 en Peter op plek 9!

Na een fantastische gezamelijke avond (met lekker eten en plenty vino) werd zondagochtend om 9.30 gestart met de laatste 3 ronden. Deze gingen opnieuw best goed. Jammer genoeg wisten wij maar één duizender de scoren op de zondag (door Peter in de laatste ronde) maar het eindresultaat mocht er zijn. Peter stond op 5 en ik op 7 ! Alleen hadden onze italiaanse vrienden een foutje gemaakt en bij Peter een duizender teveel opgeschreven. Heel sportief heeft Peter de organisatie hier attent op gemaakt wat wel tot gevolg had dat Peter één plek achter mij eindigde. De einduitslag voor ons was dus 6 en 7.

(aangezien de heren Mittelbach en Border juist Peter en mij de meeste verliespunten bezorgden kon ik het niet nalaten ff the calculeren wat er gebeurd zou zijn zonder de vluchten tegen deze twee…………………… dan was het namenlijk plek 3 en 4 gewordenL)

Er valt dus nog het een en ander te trainen ! In elk geval eindigde de wedstrijd omstreeks 13.00 h met een duidelijke winnaar in de persoon van Ronald Border ! Een sfeervolle prijsuitrijking en nog wat naborrelen zorgden voor een excellente sfeer. Omdat Peter en ik besloten hadden pas op de maandag naar huis te rijden hebben we de rest van de zondag nog lekker staan vliegen en nog wat experimentjes met diverse instellingen gedaan.

Wat is nu de conclusie na deze wedstrijd.:
Voor wat betreft het smijt en vlieggedeelte zijn wij aardig op peil en moesten Peter en ik alleen de twee duitsers voor ons dulden.
Het nivo van vliegen is vrij aardig op eenzelfde peil als in Nederland; dat betekent dat wij het helemaal niet verkeerd doen omdat de italianen toch al langer bezig zijn met F3K (en Italie veel meer inwoners heeft)
Voor wat de modellen betreft is de Aspirin de populairste kist. De Kisal werd ook vrij veel gevlogen en bevestigde alleen maar mijn konstatering van verleden jaar dat dit toestel, de Kisal dus, beter loopt. (makkelijker grote afstanden aflegt) Ook de Turbo 07 was aanwezig maar deze kist lijkt voorlopig geen potten te kunnen breken.
Verder vlogen er in Italie heel wat Icefires (import China) en waren er ook de nodige eigenbouw Supergee klonen.

Al met al een heel interessante ervaring zowel wat vliegen betreft als ook weer opnieuw voor waar het Italie betreft !

De terugreis werd op maandag gemaakt en na een probleemloze 9 uurtjes in de auto stonden wij om excact 15.15 h weer thuis. Een flinke trip, maar ik zou het zo weer opnieuw doen; heb trouwens al een uitnodiging liggen voor een wedstrijd in de buurt van Udine vlgd. maand…….

Arno

Arno,

Was helemaal Ok in Italie! Was een mooie wedstrijd met veel goede vliegers.

Theo,

Taken waren met 10min werktijd:

Laatste + ene laatste vlucht
1-2-3-4 min.
30 sec, 45sec, 60,75,90,105 en 120 sec (aub niet copieren voor Odoorn???)
3 out of 6 max 180s
Laatste + ene laatste vlucht
30 sec, 45sec, 60,75,90,105 en 120 sec
3 out of 6 max 180s
All up last down.

Zeker voor herhaling vatbaar!

Peter

:proost: op deze super prestatie!! gefeliciteerd :thumbsup:

groeten martijn

Immagine%20122.jpg

Peter's "close call".................

Immagine%20134.jpg

Volle bak

Immagine%20135.jpg

d'r gaat niks boven een goede helper

Immagine%20145.jpg

het deelnemerveld

foto's gemaakt door een donkerharige italiaanse schone (van wie ik de naam niet te weten ben gekomen :()

Loet, Theo,

De gedachte achter de krokrodillen romp is volgens mij om ook nog wat 'lift'
van de romp te krijgen. Het ziet er niet uit. Wat de gedachte is
achter het gekartelde roer is mij een raadsel

Volgens mij is het beiden typisch Italiaans ... :D

Cheers

Bart

de materiaalverzamelaar zei:
Loet, Theo,

De gedachte achter de krokrodillen romp is volgens mij om ook nog wat 'lift'
van de romp te krijgen. Het ziet er niet uit. Wat de gedachte is
achter het gekartelde roer is mij een raadsel

Volgens mij is het beiden typisch Italiaans ... :D

Cheers

Bart

Bart en de rest,

Je zoekt vaak de moeilijkste kant van het verhaal maar het is natuurlijk weer doodsimpel.

Italie-Ravioli. Italie- DLG. De stap is snel gemaakt.

En die krokodillenromp, dat is gewoon een ingepakte pollepel om de ravioli mee te roeren. Tadaa, simpel.

En nu een wedstrijd in Frankrijk vliegen, die houden namelijk van slakken en kikkerbillen.........

Loet

die houden namelijk van slakken en kikkerbillen.........

je mag 3 keer raden wat een specialiteit was in die streek daar........ (met al dat water)
Jammer genoeg was er geen kans dat uit te proberen :wink: :wink:

zegt Arno

arno888 zei:
die houden namelijk van slakken en kikkerbillen.........

je mag 3 keer raden wat een specialiteit was in die streek daar........ (met al dat water)
Jammer genoeg was er geen kans dat uit te proberen :wink: :wink:

zegt Arno

Je had geschreven: rijstaanbouwgebieden. Dus ik kan alleen die mislukte rijst (risotto) verzinnen, vieze plakbende :evil:

Dan toch maar naar Frankrijk.....

zegt Arno[/quote]

Je had geschreven: rijstaanbouwgebieden. Dus ik kan alleen die mislukte rijst (risotto) verzinnen, vieze plakbende :evil:

Dan toch maar naar Frankrijk.....[/quote]

Je mist daar ergens wat ..............

arno888 zei:

Dan toch maar naar Frankrijk.....[/quote]

Je mist daar ergens wat ..............[/quote]

Gelukkig mag ik nog 2 keer raden maar ik ga eerst in overleg met Wikipedia of iets dergelijks.

Hint 1. nederlandse varianten van buitenlandse gerechten zijn meestal................. anders :wink:
Hint 2. een hagenees drinkt geen water; daar .......... de kikkers in :)

Hierna ga ik weer :ontopic:

Back