Gebruikte Align 91H gekocht eind vorig jaar voor in een Trex 600.
Netjes opnieuw opgebouwd met nieuwe zuiger, zuigerveer en lagers.
Van november tot afgelopen juni prima gelopen en ook genoeg aandacht besteedt aan
het inlopen en erop gelet dat niet te arm draait.
Van de ene naar de andere vlucht bleek bijna 90% van de compressie verdwenen,
verklaarde waarom ie de laatste vlucht spontaan afsloeg.
Motor eruit, open gehaald en bleek dat het borgpennetje in de zuiger gewoon weg is,
lijkt wel eruit getrild.
Weer opnieuw opgebouwd met wederom zuiger en zuigerveer en nieuwe cilinder.
Klein maandje verder en alles weer een beetje goed en wel...crash!
Vanwege een degelijke crash kwam ik met inspekteren erachter dat de zuigerveer zich WEER gedraaid had en precies hetzelfde euvel zich weer voorgedaan had.
Wederom het borgpinnetje pleite!!
Doe ik hier wat fout..? Ik heb zelf al heel wat motoren uit elkaar gehad voor wederopbouw, maar dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen..
Kan iemand me hier een beetje helderheid in geven..?
Thanks
Netjes opnieuw opgebouwd met nieuwe zuiger, zuigerveer en lagers.
Van november tot afgelopen juni prima gelopen en ook genoeg aandacht besteedt aan
het inlopen en erop gelet dat niet te arm draait.
Van de ene naar de andere vlucht bleek bijna 90% van de compressie verdwenen,
verklaarde waarom ie de laatste vlucht spontaan afsloeg.
Motor eruit, open gehaald en bleek dat het borgpennetje in de zuiger gewoon weg is,
lijkt wel eruit getrild.

Weer opnieuw opgebouwd met wederom zuiger en zuigerveer en nieuwe cilinder.
Klein maandje verder en alles weer een beetje goed en wel...crash!
Vanwege een degelijke crash kwam ik met inspekteren erachter dat de zuigerveer zich WEER gedraaid had en precies hetzelfde euvel zich weer voorgedaan had.
Wederom het borgpinnetje pleite!!

Doe ik hier wat fout..? Ik heb zelf al heel wat motoren uit elkaar gehad voor wederopbouw, maar dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen..
Kan iemand me hier een beetje helderheid in geven..?
Thanks