Verdroogde foambanden nieuw leven inblazen????

Discussie in 'Electro onroad' gestart door The_beyonder, 3 jan 2005.

  1. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Is het mogelijk verdroogde foambanden die aan de rand scheurtjes begint te vertonen en waarvan de grip op het wegdek (zonder additive) niet meer zo is als het hoort te behandelen met iets zodat de grip weer terugkeert en de scheurtjes etc stoppen?

    Bedankt voor de reatie,
    Met vriendelijke groet,
    Stefan
     
  2. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    mischien werkt dit ik heb echt geen idee maar maybe wel.

    smeer er flink wat jack de gripper op en knijp dit er in. smeer er dan ook zonnebrandcreme op en knijp dit er ook goed in. lijkt me dat ze dan wel weer even zullen doen want de creme bevat vetten en zal de band dus zacht moeten maken :roll:
     
  3. pro racer

    pro racer Guest

    je kunt proberen de bandjes eerst een stukje kleiner te draaien. Soms is alleen de buitenkant maar verdroogd en de binnenkant nog goed.

    Draai er dan eerst 1 tot 2 mm af en kijk daarna goed naar je banden. Ook moet je het rubber kunnen ruiken. Helemaal verdroogd ? Weggooien en nieuwe kopen.
     
  4. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Hoe doe ik dat er een laagje afdraaien? Ik heb geen draaibank ofzo? Gewoon effe spinnen op het asfalt?

    Groeten Stefan
     
  5. Zou ik niet doen denk dat dan de schade aan je banden nog erger gaat worden.Gewoon nieuwe bandjes kopen das de beste optie naar mijn mening :)
     
  6. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Ik heb ze al besteld maar degene die erop zitten zijn amper gebruikt en aangezien een setje rondom 40 euro kost was ik benieuwd of er niet een huis/tuin/keuken middel is wat kan helpen. Ik ga gewoon wat proberen met jack the gripper en misschien wel wat zonnebrand 8O zoals Herman aangaf...

    Iemand verder niet een bekend huis/tuin/keuken middel oplossing? Evengoed iedereen bedankt voor de reaties!
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    tja, het netste is natuurlijk met een banden slijp machine, heb je die niet, probeer het in een accu boor machine of een dremel, zet hem vast.
    probeer daarna met een vijl er wat af te halen, de banden zijn nu al niks meer waard, dus er kan niks fout gaan :wink:

    Groet Robo
     
  8. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Ik heb gisteren mijn banden met jack the gripper ingesmeerd en na een half uurtje uitgewreven en vanochtend voelde het al wat soepeler. Ik doe het nog een keer en misschien dat dat wel voldoende is. Zonnebrand durfde ik niet omdat dat vettig is waardoor je misschien grip verliest.
     
  9. pro racer

    pro racer Guest

    als je je banden met Jack the Gripper nogmaals insmeert en laat intrekken, zorg er dan wel voor voordat je weer met die banden gaat rijden dat ze ongeveer 2 a 3 dagen kunnen "uitwasemen" . Als je ze veel, vaak of lang gesmeerd hebt laten liggen dan worden ze zacht en daardoor kun je veel minder grip hebben en als je iets raakt, varieeerend van een steentje tot de curbstone op een circuit, kunnen er stukken rubber uit de band gaan.
     
  10. pro racer

    pro racer Guest

    ps. Zonnebrand olie ( met een zo hoog mogelijke factor ) geeft mega-grip als je op een schoon oppervlak rijdt. Ligt er veel stof: niet doen. Dan zitten je banden namelijk na de eerste paar meters al vol met stof en kun je geen fatsoenlijk stukje meer rijden.
     
  11. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    dat zonnebrand idee was ook geen gein ofzo hoor. dat werkt goed en lijkt mij automatisch dat de band daar zachter van wordt.
     
  12. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Ik was er ook niet vanuit gegaan dat je een geintje maakte! Ik ben alleen bang dat ik dan geen grip meer heb, zoals pro racer al aangaf, ik rij op parkeerplaatsen en soms op tapijt dus verlies ik waarschijnlijk grip !
     
  13. henkw

    henkw Guest


    Met een echt hoge factor kun je net zo goed.. gelijk nieuwe banden kopen.. Is duur hoor zonnebrandolie met een hoge factor.
     
  14. pro racer

    pro racer Guest

    van zonnebrand moet je zowieso ieder jaar nieuwe kopen. De houdbaarheidsdatum is vrij kort.

    Voor hetgeen wat wij er wel eens mee doen, op de banden smeren, kun je ook "oude" zonnebrandolie gebruiken. De stof die erin zit die wij nodig hebben voor de grip zit er dan nog steeds in !
     
  15. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Maar zoals ik ook vaak rij op vervuilde ondergrond (parkeerplaatsen) en soms op tapijt moet ik het dus niet doen toch? Gebruiken jullie die zonnebrand als vervanger voor "jack the Gripper"?
     
  16. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    zonnebrand in samenwerking met jack the gripper.

    bij ons op het circuit gaat het zo.

    (pro ten) banden smeren met jack the gripper bandenwarmers erop. daarna flink wat zonnebrand er in knijpen en weer banden warmers erop. banden warmers er af nog even paar keer in de band knijpen nog even e warmers erop en gaan met die banaan. tjah het is even werk maar oke je moet toch wachten tot je accu weer vol zit om te knallen 8)
     
  17. pro racer

    pro racer Guest

    @the_beyonder:

    als je gaat rijden op een ondergrond die niet schoongeveegd is dan kun je beter NIET smeren.
     
  18. je banden inspuiten met wd-40 en dat eraf vegen totdat er geen donker spul meer afkomt, zo doe ik het meestal, werkt goed.

    ronnie
     
  19. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    En hoe is het met de grip dan? WD-40 houdt idd als ik het goed heb geen vuil vast hoewel ik denk dat als je over parkeerplaatsen rijd er toch e.e.a blijft plakken....
     
  20. ik ga straks even testen, dus wacht even met enthousiast wd-40 in het rond te spuiten, ik zal meteen posten als ik terug ben

    ronnie
     

Deel Deze Pagina