verenstaal ??? wie o wie (straalmotor membraam)

• Topicstarter Topicstarter civicforlive
  • Startdatum Startdatum
C

civicforlive

Guest
hallo allemaal wie kan mij helpen aan verenstaal denk aan het staal van een membraam het liefst rond 10cm zodat ik er zelf een stervorm uit kan halen ben bezig met een straal motor en het grootste gedeelte is al gevormd alleen sla vast op het maken van een membraam

wie kan mij hieraan helpen alvast bedankt Vincent

Ik denk dat je een pulsejet aan het bouwen bent.
Die werkt met ventielen / membramen
Even zoeken op inconel.

Bijvoorbeeld hier:
Alloy Nickel 200 201 Monel 400 K500 Inconel 600 625 Incoloy 800 HT 825 Hastelloy C276 C22 Titanium

GJ

ik zal het ff kort uitleggen

Het word een variant van de ramjet .. genaamd een pulserende straalmotor.. door het systeem met verende klepjes aan de ingang
van de inlaat is het mogelijk om bij een lage inlaat snelheid voldoende druk op te bouwen om de stuwkracht te leveren ...

is ontworpen in de 2e wereld oorlog door de duitsers door middel van een katapult werd deze gelanceerd ik plaats er nog wel ff foto's van

ik zal het ff kort uitleggen

Het word een variant van de ramjet .. genaamd een pulserende straalmotor.. door het systeem met verende klepjes aan de ingang
van de inlaat is het mogelijk om bij een lage inlaat snelheid voldoende druk op te bouwen om de stuwkracht te leveren ...

is ontworpen in de 2e wereld oorlog door de duitsers door middel van een katapult werd deze gelanceerd ik plaats er nog wel ff foto's van

Een pulsejet dus...

GJ

Zeg eens even civicforlive , hoe dik moet dat materiaal zijn.
Want ik heb heel stug dun rvs plaat 0.2 en 0.25 , en ook nog wat anders , maar ik wil eerst even van je weten hoe dik het moet zijn.

Ik hoor het wel.

Mvg,

Martin.

nee, een pulsjet met kleppen dus.... zucht, is een normale pulsjet hoor, niets anders :) die met krommingen zijn zuist de kleppenloze pulsjets

Lijkt me vervelend om iets te bouwen waarvan je niet eens de naam weet.....

Een normale pulsejet werkt met ventielen een variatie daarop is die met de kromme buis.
Er zijn in het zuiden van het land wat mensen die pulsejets bouwen en vliegen.
Dit dus:

pulsejet90.jpg

Het is een achterhaald principe en de huidige turbines vliegen veel sneller dan een pulsejet en maken minder herrie.

GJ

Laatst bewerkt:
pulsejet90.jpg

je heb helemaal gelijk ..... sorry ik was er echt van overtuigd dat de kromme buis een pulsjet was en dit hier boven anders maar je heb me overgehaald... en het komt ook niet op een vliegtuig ofzo hoor het is gewoon ff wat leuks tussen door te bouwen op het werk samen met een collega hij lijkt sprekend op de tekening hierboven alleen is onze verbrandings ruimte veel korter en dikker :xmas:

Back