Verf Happy Hunter

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Peter van den Dries, 24 feb 2019.

  1. Peter van den Dries

    Peter van den Dries

    Lid geworden:
    25 dec 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Tilburg
    Weet iemand toevallig de RAL-kleuren voor de Happy Hunter en welke verf het meest geschikt is ?
     
  2. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Via Google kan je zo het een en ander aan verf- en RAL tips vinden.
    Bijvoorbeeld op blz. 86 van deze handleiding.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2019
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Er wordt aanbevolen om matte kleuren te gebruiken. Misschien is satijnglans een betere optie, mits verkrijgbaar natuurlijk. Gr. Klaas.
     
  4. Peter van den Dries

    Peter van den Dries

    Lid geworden:
    25 dec 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Tilburg
    Welk merk is dan de beste keus ?
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zelf goede ervaringen met Humbrol en Revell, maar geen idee of die jouw kleuren in hun pakket hebben. Mocht mat te "doods" uitvallen is er ook nog de optie om er een laagje kleurloze satijnglans over te zetten. Gr. Klaas.
     
  6. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Dat is een lastige en moeilijke vraag :eek:.
    Ik denk dat de beste keuze een persoonlijke keuze is en dat er meer goede dan slechte merken zijn.
    Belangrijk op de eerste plaats is dat - zeker wanneer je met verschillende (kleur)lakken over of tegen elkaar gaat werken - je er goed op let dat deze allemaal van hetzelfde soort zijn en dus niet elkaar onderling op kunnen lossen.
    Zelf heb ik nooit verf als van bijv. de Action o.i.d. gebruikt maar lees hier op het Forum toch best regelmatig goede berichten.
    Op sommige van mijn schepen zoals de Victoria (zie onder in mijn handtekening) heb ik professionele autolakken gebruikt. Werkt prima, is op RAL nummer te bestellen, dekt mooi strak, is niet goedkoop, maar als ik later eens een beschadiging heb, heb ik voor het opnieuw bijwerken vanwege het feit dat het een spuit(bussen) lak was een lastig probleempje.
    Andere scheepjes lak ik soms en als het zo uitkomt met huis tuin en keukenlak van bijv. de bouwmarkt, zijn regelmatig in de aanbieding, kan op kleur gemengd worden, nadeel is dat je dan wel een grote bus moet nemen, maar dekt eveneens prima, is vaak hard of sterk genoeg en als ik dan toch eens een beschadiging heb kan ik deze vrij simpel met een penseel o.i.d. bijwerken.
    Rompen en wat grotere vlakken doe ik tenzij ik ze spuit meestal met een (mini) verfrollertje.
    Weet niet of je dat kent, maar als je net als ik een wat minder vaste hand van schilderen hebt werkt een mini verfrollertje perfect.
    Kleine onderdelen en vlakken zou ik net zoals Klaas al aangaf met de kleine Humbrol of Revell potjes doen.
    Groet, Bert
     
  7. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Dat is een antwoord waarop je veel persoonlijke voorkeuren kan op krijgen .
    Ikzelf werk het liefste met Motip spuitbussen .
    Veel kleuren te verkrijgen in zowel mat , satin en glans en eveneens de primers in verschillende kleuren .
    Zo blijf ik bij één merk zodat ik niet voor verrassingen kom te staan .
    Groetjes
    Ronny
     

Deel Deze Pagina