Verf II

Erik-M

PH-SAM
Hallo manne,

Ik kwam tot mijn schrik tot de ontdekking dat ik m'n laatst beetje cellulose lak verbruikt heb.
Je voelt 'm al, is er nog ergens cellulose lak te koop?
Ik weet het, ik weet het, gevaarlijk en zo, maar ik wil toch graag nog wat hebben.
Of moet ik over op dure reguliere spanlack. Is dit overigens nog wel te koop?
Misschien zijn er goede alternatieven om hout en papier te lakken met dezelfde eigenschappen als cellulose lak?

Wie heeft een oplossing?

Groet, Erik

cellulose lak

Allereerst: het is een vooruitgang dat we tegenwoordig op dit forum het woord cellulose mogen gebruiken!
Bedankt, Robert.

Dan: Ik heb in Delft een winkel gevonden, die volop celluloselak verkoopt, transparant en in kleur. Zij kunnen zelfs Clou Spanlak leveren.
Google maar eens met de naam Nieuwenhuizen,Delft.

Ik heb van de zomer in Engeland nog volop "goede" spanlak kunnen kopen, dus het spul is er nog steeds.

Dan: Ik heb in Delft een winkel gevonden, die volop celluloselak verkoopt, transparant en in kleur.
Zij kunnen zelfs Clou Spanlak leveren.
Google maar eens met de naam Nieuwenhuizen,Delft.
Dan komt er bij mij niets bovendrijven. Heb jij wel een link?

Heb de zoekmachine op hun site naar spanlak, celluloselak, etc. laten zoeken....
Daar is niets te vinden....:confused:

Nou, ik heb het niet nodig, maar juist voor degenen die er wel naar op zoek zijn is dat dan weer zo'n tegenvaller...

Waarom hebben toch zoveel zaken van die halfbakken, totaal onoverzichtelijke webshops?

Ik merk het al aan mezelf, dat ik veel liever of koop bij een persoonlijk bezoek, of via een duidelijke goed gesorteerde webshop.

Dat eerste dan voor alle leveranciers die binnen een straal van 25 km zitten....

Het gaat, zeg maar, om het idee.

Bedankt voor jullie suggesties. Ik kan weer verder.
Ik heb overigens gemerkt dat als je met een potje naar een echte meubelmaker gaat, hij je zo het potje vol schenkt voor een aangename prijs. Het schijnt dat deze ambachtslieden nog gewoon dit spul kunnen kopen voor eigen gebruik. Dan zijn de regels schijnbaar niet meer zo streng.

Nogmaals bedankt voor jullie berichten.
Gr. Erik

lak?

Om even het onderwerp af te sluiten.

Ik heb zojuist de firma Nieuwenhuis aan de telefoon gehad.Het is inderdaad zo dat ze niet compleet zijn op hun site. Maar alle CLOU producten en cellulose lakken zijn verkrijgbaar.

Ik ontdekte ook, dat zij de PPG lakken verkopen. Die kunnen interessant voor ons zijn, zowel in kleurlak als in clearcoat. Die lakken heten acryl-polyurethaan, een rare combinatie, maar schijnt te werken,ze kunnen super dun verspoten worden en zijn super brandstofbestendig.

Dit forum bewijst weer eens zijn nut! Bedankt voor de waardevolle informatie.
Deze firma zit zo ongever bij mijn werk om de hoek.

Wel jammer dat ik mijn laatste voorraadje spanlak bij de al eerder genoemde modelbouwgrossier heb moeten bestellen..... Ook jammer dat ik dit nu weet terwijl ik deze nog niet heb moeten gebruiken.

Is overigens ook bekend hoe PPG lak zich houdt bij synthetische olie zoals Klotz of MA10?

Back