Afgelopen maanden heb ik twee auto body's gespoten van Traxxas. De eerste had al een design en moest alleen worden voorzien van een achtergrond kleur. Body gekocht, met water en zeepsop goed vetvrij gemaakt en daarna alleen nog maar aangeraakt met plastic handschoenen. In 4 of 5 lagen oranje aangebracht met de spuitbus (Tamiya spuitbusje) en ten slotte een laag wit om het oranje helderder te krijgen.
Echter de verf laat op sommige delen los. Eerst ontstaat er een soort blaas en dan laten hele delen los (2 x 3 cm).
Tweede kap gekocht, helemaal helder. Zelfde behandeling als boven, afgeplakt en in twee kleuren gespoten. Maar ook hier hetzelfde resultaat.
Eerst dacht ik dit komt omdat de verf niet goed hecht. Maar het lijkt wel of de verf alleen los laat waar de kap hard in aanraking komt de grond of iets anders (bij een crash). Toch hebben andere kappen hiervan geen last.
Wat doe ik fout? Kan iemand me op weg helpen?
Echter de verf laat op sommige delen los. Eerst ontstaat er een soort blaas en dan laten hele delen los (2 x 3 cm).
Tweede kap gekocht, helemaal helder. Zelfde behandeling als boven, afgeplakt en in twee kleuren gespoten. Maar ook hier hetzelfde resultaat.
Eerst dacht ik dit komt omdat de verf niet goed hecht. Maar het lijkt wel of de verf alleen los laat waar de kap hard in aanraking komt de grond of iets anders (bij een crash). Toch hebben andere kappen hiervan geen last.
Wat doe ik fout? Kan iemand me op weg helpen?