R
riny
Guest
Hallo beste forumleden.
Ik ben nieuw hier dus ik zal mij even voorstellen.
Ik ben 51 jaar en zit in de WAO als hart/longpatient.
± 1,5 jaar geleden ben ik eens opnieuw begonnen met mijn modelspoorbaan H0.
Reden: ik wilde toch wel wat ondernemen met mijn kleinzoon ondanks de lichamelijke beperkingen.
Nou hij vind het helemaal te gek hoor.(opa dus ook)
Het rijden laat ik aan hem over, scenery bouwen is voor opa.
Maar ik wilde graag wat verouderde loc-kappen opnieuw opknappen.
Met de "ijzeren" is het geen probleem maar ik vraag mij af hoe ik de kunstof-kappen kan ontdoen van de bestaande verflaag zonder dat ze verschrompelen, alvorens opnieuw te gaan spuiten/airbrushen.
Na door dit forum te hebben gewandeld kom ik zo gauw geen modelspoorhobbyisten tegen dus hoop ik er maar het beste van.
Maar misschien dat andere model-bouwers (hobbyisten) mij van dienst willen/kunnen zijn met hun ervaringen
Ik hoop op een antwoord.
Alvast bedankt.

Ik ben nieuw hier dus ik zal mij even voorstellen.
Ik ben 51 jaar en zit in de WAO als hart/longpatient.
± 1,5 jaar geleden ben ik eens opnieuw begonnen met mijn modelspoorbaan H0.
Reden: ik wilde toch wel wat ondernemen met mijn kleinzoon ondanks de lichamelijke beperkingen.
Nou hij vind het helemaal te gek hoor.(opa dus ook)
Het rijden laat ik aan hem over, scenery bouwen is voor opa.
Maar ik wilde graag wat verouderde loc-kappen opnieuw opknappen.
Met de "ijzeren" is het geen probleem maar ik vraag mij af hoe ik de kunstof-kappen kan ontdoen van de bestaande verflaag zonder dat ze verschrompelen, alvorens opnieuw te gaan spuiten/airbrushen.
Na door dit forum te hebben gewandeld kom ik zo gauw geen modelspoorhobbyisten tegen dus hoop ik er maar het beste van.
Maar misschien dat andere model-bouwers (hobbyisten) mij van dienst willen/kunnen zijn met hun ervaringen
Ik hoop op een antwoord.
Alvast bedankt.