Verf verwijderen !!

• Topicstarter Topicstarter CC
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

Stel je hebt een metalen kap van een trein. (Marklin) En die heeft standaard een zwarte kleur (weet niet of het verf is, denk van niet..) met witte strepen op (wel verf)

En... Die is overschilderd met blinkende verf.

Is er een manier om de verf er af te krijgen en het model terug in zijn oorspronkelijke staat te krijgen?...

Dus het liefst met de witte strepen er nog op, of op z'n allerminst de nieuwe verf er af..

Groetjes.

hey, ik weet niet goed waar ik mijn vraag kan plaatsen maar deze had een neutrale titel dus waag ik het hier op...
(zoekopdrachten leverden ook niets op)

ik zit met een oude Amigo zwever die ik gekregen heb en wil opknappen.
ze hebben de romp (balsa hout) geverfd, en nu wil ik die verf er af halen om hem mooi opnieuw te restaureren...

iemand een idee hoe ik het best de verf wegkrijg?
uiteraard zonder dat het kwaad kan voor de balsa.
het is al balsa van 20jaar ;)

welke verf er op zit weet ik niet. dus ik kan daar niet meer info over geven.

als iemand een antwoord heeft op mijn vraag, gelieve me dan een prive berichtje te sturen als je kan, dat zal ik sneller lezen als hier. aangezien ik hier eigenlijk nooit kom, in dit gedeelte op het forum.

mvg,
Didi

Verfafbijt zal je romp geen goed doen, gewoon lekker schuren! Die afbijt trekt ook in het hout en krijg je last van bij het opnieuw schilderen.

het is gewoon niet al te jonge balsa meer, en zou het inderdaad willen herschilderen.

ik ben gewoon bang dat de romp in de vuilnisbak verdwijnt door een stommigheidje zoals de verkeerde keuze van product.

ik heb ook nog nooit eerder met producten gewerkt voor verf te verwijderen.... ben dus bang dat ik meer afbraak doe dan goed. ;)

het is gewoon niet al te jonge balsa meer, en zou het inderdaad willen herschilderen.

ik ben gewoon bang dat de romp in de vuilnisbak verdwijnt door een stommigheidje zoals de verkeerde keuze van product.

ik heb ook nog nooit eerder met producten gewerkt voor verf te verwijderen.... ben dus bang dat ik meer afbraak doe dan goed. ;)
Het is makkelijk,dan zijn we hierover uitgepraat.

Het is makkelijk,dan zijn we hierover uitgepraat.

waar slaat dit op?

ik lees gewoon tegenstrijdigheden... de ene zegt, doen met verfafbijt, en de andere zegt, niet doen want das niet goed voor je romp...

mag ik de verdere reacties afwachten voor ik iets doe wat achteraf onomkeerbare schade aanricht?

neem je me het kwalijk dat ik schrik heb om een 20+jaar oud toestel naar de haaien te doen? :rolleyes:
dan zijn we inderdaad uitgepraat...

ps, alleen posting #5 en #6 staan als reactie op mijn vraag... de rest gaat over verf verwijderen op een METALEN voorwerp. niet relevant op mijn vraag dus kan ik hier ook geen rekening mee houden.

Je bent bang om met producten te werken om verf te verwijderen.Waarop moet men dan nog reageren
Ik ben vanaf mijn 16 j.schilder,en heb nog nooit meegemaakt als men een gebruiks aanwijzing ,bij afbijt op volgt dat men problemen krijgt.

Laatst bewerkt:
ik ben niet bang om met producten te werken om verf te verwijderen...
ik ben bang om een stuk antiek naar de haaien te helpen omdat hier mensen zeggen dat ik DAT moet gebruiken zonder dat ze het zelf ooit op balsa hout gebruikt hebben en er dus de ballen van af weten :)

ik zou dus graag willen horen van iemand dat hij product X met succes heeft gebruikt op balsa.
(en of er dan nog verschil zit bij de uitwerking als de verf op een water basis is of een andere)

gelieve dus enkel raad te geven als je ook daadwerkelijk met succes verf verwijderd hebt van balsa!

Back