Verf vraag (kan iemand mij helpen)

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Red, 28 jan 2005.

  1. Red

    Red Guest

    Ja, ik ben op zoek naar de juiste kleuren voor mijn sovjet red army modellen, maar kan geen fatsoenlijke verf vinden.

    Heb wel op internet een foto gevonden van de Tamiya fabrikant,:
    http://www.tamiya.com/japan/products/list/35mm_img/35022m.jpg

    Maar ik kan nergens vinden hoe ik deze moet schilderen, heb ik de firma opgebeld...zonder succes, een of ander lul verhaal dat ze geen kleuren schema hadden van die moddelen...

    Mengen? nee heb ik geen zin in want ik moet 'r een hoop doen en dan kan ik elke schilder beurt de kleur gaan lopen mengen...

    Dus voor de ervaren 'painters' onderons wie kan mij vertellen welke kleur het is?

    Bedankt mannen
     
  2. tamiyafreak

    tamiyafreak Guest

    hej mense kan iemand mij vertellen wat voor kleur verf ik nodig heb voor gezichten te schilderen want ik heb overal gezocht in de hobby winkels maar ik kan er echt niet aan uit???


    alvast bedankt dean
     
  3. RonK

    RonK Guest

    gezichten???
    ligt aan het land waar de mensen vandaan komen.............

    waarschijnlijk is er toch wel een standaard kleur die daar altijd voor gebruikt wordt, voorbeelden genoeg lijkt me toch.
    staat het anders niet in de handleidingen???

    succes
     
  4. tamiyafreak

    tamiyafreak Guest

    nee in de handleiding staat er niks maar het is voor duitse figuuurtjes maar ze zeide in de winkels dat het eender is met welke kleur puur ross zijde ze maar da klopt niet hoor


    greeetzzz dean
     
  5. Red

    Red Guest

  6. TiZeR

    TiZeR

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Wolphaartsdijk
    koop verf van Cidatel/Games-Workshop.
    die gebruik ik
    een ondergrond van licht bruin, een toplaag(drybrush) van huidskleur en een highligth van wit/cream/beige (bleached bone)

    voor de sovjet's zal cidatel ook wel iets hebben denk ik
     
  7. beagle

    beagle Guest

    :offtopic:
    Sorry maar ze stellen de vraag hier.
    Ga even naar de site van Twenot.
    http://www.twenot.nl/gino's.htm
    daar staat wat je moet doen om gezichten te schilderen.
    :eek:ntopic:
    Voor je tanks. denk eens aan:
    Veel kans dat je toch gaat moeten mengen en de juiste kleur niet zo maar in de handel is.

    Meng de kleuren die je wil, maar maak voldoende hoeveelheid aan.
    Ga op voorhand naar de fotowinkel en vraag daar naar filmrolletjes, van die wit plastiek met een sluiting die binnenin valt, niet die zwarte met een sluiting langs de buitenkant. Doe daar je verf in.
    sluit het deksel en keer je potje even om. zodat de verf in het dekseltje loopt en luchtdicht afsluit. keer het potje terug om en schrijf op de zijkant welke soort en hoeveelheid je gebruikt hebt.
    Op die wijze heb ik hier al een hele verzameling staan van kleurtjes die ik gemaakt heb voor de airbrush.
     
  8. Red

    Red Guest

    Sorry hoor mensen, maar ik heb geen zak aan die antwoorden, citadel verf is gewoon klote verf, geen goede kleuren. En de ECHTE kleuren zijn er wel voor de sovjets weet alleen niet welke nummers ze hebben, en ik had wel verwacht op 'n forum zoals dit dat er profesionele painters tussen zaten of mensen die nuttige antwoorden konden geven...
     
  9. TiZeR

    TiZeR

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Wolphaartsdijk
    je hoeft het advies toch niet op te volgen?
    wij proberen je maar te helpen.
     
  10. Red

    Red Guest

    Dat is waar.

    Ik heb ondertussen 'n firma gevonden die verf produceert die goed is, alleen heb 't nog steeds leiver van Tamiya, dus als iemand 'r ooit achter komt kun je 't alsnog posten...

    Later!
     
  11. tamiyafreak

    tamiyafreak Guest

    hej dank u beagle je hebt me goed geholpen



    bedankt he jonges ;-)
     
  12. JOSH

    JOSH Guest

    Hoi Red,

    Voor de gezichten van figuren gebruik ik altijd olieverf.
    De kleuren zijn rawumber, burntsienna, yellowochre, titaniumwhite, cadmiumyellow, cadmiumred.
    Om te beginnen gebruik je eerst humbrol yellow om het gezicht van je figuur te schilderen, dat laat je 48 uur drogen.
    Dan meng je rawumber met burntsienna en dat schider je op het gezicht.
    Daarna pak je een brede platte kwast om het overtollige verf eraf te halen.
    Dan meng je yellowochre, titaniumwhite en cadmiumyellow totdat je een mooie roze bruinige kleur krijgt. Dat doe je over de donkere kleur van rawumber en burntsienna. Dit herhaal je een paar keer (wel met een schone platte kwast) totdat de kleuren mooi in elkaar overlopen.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Gebruik geen Enamal verf, dat is te matt.
    Groetjes Josh.
     

Deel Deze Pagina