verf vraagje

Ik heb mezelf een leuk bouwpakket aangeschaft om de komende maand(en) in de avond uurtjes lekker te knutselen. De T1 samba van Revell. Daar moet nogal wat aan geschilderd worden.
Ik heb daarom ook de meeste kleuren aangeschaft, ook van revell. Het is enamel verf, dezse ken ik ook nog van vroeger. Te verdunnen met terpentine en er hangt een geurtje aan.
Later zag ik dat revell ook verf heeft op waterbasis. Hebben jullie hier ervaring mee of gebruiken jullie nog de "ouderwetse" enamel verf?

Persoonlijk verf ik altijd met verf op terpetine basis. Mijn ervaring met verf op water basis is dat deze te snel droogt en niet mooi uitvloeit, je blijft de penseelstreken zien. De verf op terpetine basis kan je heel mooi uit laten vloeien.

Zolang je emaille verf van revell met terpetine of white spirit verdund vloeit het inderdaad heel mooi over je model heen en in de gleuven en lijntjes van je model! Zelf verf ik bijna niet maar koop ik een spuitbusje van tamiya, dit geeft een mooier verf basis dan alles te verven.

Het handigst is dan om eerst te primeren, hiervoor gebruik ik gewoon primer van de action (€1,50) en daarna spuit in het in de desbetreffende kleur. Doe dit wel meerdere dunne lagen voor een beter effect. En natuurlijk is dit alleen voor grote vlakken handig! Maar als je dan mooi afplakt kan je ook het mooie witte streepje over de T1 maken!

Grtz

Back