Verfen chassis Traxxas Rustler

Beste mensen,

een tijdje geleden heb ik besloten om mn rustler eens een make-over te geven en hem helemaal uit elkaar te halen, ook om hem even goed schoon te maken... maar ook om het chassis een nieuw, opvallend kleurtje te geven.
Hierbij mijn verslag:

Allereerst heb ik hem natuurlijk uit elkaar gehaald en al het vet eraf geboend. de delen die je toch niet zou kunnen zien heb ik afgeplakt met tape en in alle gaatjes van de schroefjes heb ik aluminium-folie gedaan zodat de verf er niet in zou druppen. Ook heb ik de meeste vlakke stukken een beetje geschuurd.
De grondverf:
full

verder wat close-ups:
full

Het chassis(onverwoestbaar!!!)
full

Ook heb ik nu de oranje kleur erop gespoten, en ik moet zeggen; ik ben zeer tevreden over het resultaat:
full

Chassis weer, met nieuw kleurtje!
full

Verdere foto's volgen!
Wat vinden jullie ervan?
Er komen z.s.m. foto's van het eindresultaat!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het ziet er roze uit, al zijn de foto's niet van dermate kwaliteit dat het iets wil zeggen over hoe het er in het echt uit ziet.

Post eens wat foto's in het daglicht :)

foto's

Ik zal als hij helemaal klaar is wat foto's posten van hoe hij is geworden met de goede camera.
Het is oranje trouwens en geen roze:D
Ik heb voor oranje gekozen omdat ik een tweede kap heb(zwart met vlammen) die daar ook bij past.
de standaard blauwe kap die ik heb past er ook aardig bij!

Ik verf hem trouwens gewoon omdat ik er toch ff niet mee kan rijden omdat de lagers in de motor versleten zijn en ik dus nieuwe moet kopen...

Ben bang dat het er na 5 minuten af ligt als je off road gaat rijden. Maar het ziet er netjes uit.

Het heeft eventjes geduurd : )
Maar hier dan uieindelijk het resultaat:
full

full

het is maar wat je eventjes noemt, je bent jammer genoeg een maand te laat met koningendag.
wel mooi gedaan!

het je nou zelf een bumper in elkaar gezet?

Wat is er mis met dylon??

Afijn, dit is een beetje rare manier om je chassis te kleuren. Over smaak valt niet te twisten dus de kleur laat ik in het midden, maar ik vraag me erg af hoe lang dit blijft zitten aangezien zowel de grondlak als de eindlaag nauwelijks iets hebben om zich aan te hechten.

Leuk experiment, ik ga dit wel even volgen denk ik :D

Ow, en het werkwoord van iets in de verf zetten is verven, niet verfen.

Het blijkt dat je een chassis ook een andere kleur kan geven met textielverf, dus grote pan op het vuur, dan textielverf er in, en dan je chassis erin, dit trekt in het kunststof.
Zie hier wat voorbeelden
[URL="
- ‪How to dye RC parts‬‏[/URL]
[URL="
- ‪RC How-To: Dye RC wheels & other parts‬‏[/URL]

psssst, kijk eens in de vorige posts!!
Dylon heet dat spul in nederland, maar zoals ik al zei, je kan een grijs chassis geen felle kleur geven daardoor, wel als hij wit was geweest.

Heb de mijne toen gewoon zwart gemaakt, dat gaat best, maar niet alle delen worden even zwart trouwens. Gearbox is van een ander soort plastic dan het chassis.
P1070811.jpg

het blijft aardig zitten, alleen de onderkant van het chassis gaat een beetje krassen, maar dat is meer dan begrijpelijk. :P

Back