Vergelijk baar model van de laser 3d

Hoi.

Ik ben eigenlijk een beetje opzoek naar een leuke 3d flyer
Ik heb laatst wel de mini laser 3d zien vliegen en vond die echt fantastisch vliegen :P
Helaas is dit toestel erg duur en ben ik van plan om een vergelijkbaar toestel te maken
Weet iemand en heeft ie een tekening van een vergelijkbaar model? :arrow: :?:

Ik hoor het heel graag
mvrgt remy

misschien dat je iets van depron kunt maken ofzo.
of zoiets als dit, vond ik wel grappig
afb351.jpg

tinysmall.jpg

dit is ook een leuk kistje met een koolstof rompje.
kijk voor meer info +TEKENINGEN op www.rcvliegen.tk

De tiny heb ik al dus...
Alleen die is zoo klein dat ik er te dure apparatuur voor moet kopen dus...
die van mij heeft 45 cm spw
Dat ene model ziet er erg goed uit maar het moet ok iets zijn voor buiten en voor best stevige winden
En zo te zien was da kistje voor indoor
Heeft u wel een tekening ervan?

Remy,

Misschien kan je een profile sockhoi bouwen? Is een goed model om te leren hooveren. In deze thread vind je ergens een plan (ong. rond pagina 7)

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&threadid=66859&highlight=extreme+video

Als je graag zelf iets ontwerpt kan dit met een profile romp ook redelijk makkelijk:
(wel een beetje bouwervaring, doorzettingvermogen, tijd en inzicht in de proporties van een vliegtuig (leer je op foto's) nodig...)

-neem het plan (of 3 side view) van je favorite F3A wedstrijd model
-vergroot alle roeren met +-30% en maar de vleugelkoorde indien nodig breder: zorg voor 15 gr/dm²) breder (met een Cad-programma teken je ze gewoon wat groter)
-zet alle hoeken (vleugel, stabilo) op nul
-zet vleugel en stabilo op één lijn
-zorg ervoor dat de lijn (=thrustline) van de motor door het vertikale zwaartepunt gaat. (let hierop bij rc-inbouw)
-gebruik een dik volsymmetrisch profiel of een vlakke plaat
-schaal het plan naar de juiste groote

Bouw: vb: voor een speed 300 6v ca 80/90 cm en 300 gram max
-snij de romp uit uit 6mm depron met 2* 3mm koolstof liggers
-bouw de vleugel met depron spantjes en balsa liggers of neem een depron plaat van 6mm met 2*3mm koolstof liggers

En dan maar proberen. Het is veel werk en het lukt misschien niet direct, maar dan heb je wel een origineel model...Eén geruststelling: het vliegtuig zal altijd wel vliegen, da vraag is aleen hoe goed en... Hoe lang :roll:

succes, Niels

ejj dank je wel maar ben toch zelf maar wat gaan bedenken
Ik heb met behulp van iemand een paar maten kunnen krijgen van de laser
Dus ga ik daar maar eens mee aan de slag
Bedankt trouwens voor de snelle reactie's
mvgrt remy

spw is 80cm
koorde 23 cm
5cm breedte van romp vanf boven gezien
en 7 hoog
breedte van rolroer 6cm taps aflopend tot 5 cm
rechte stuk van romp is 31 cm
en vanaf de voorlijst tot neus is 13 cm
romp is van onder recht met een lengte van80 cm

Dat heb ik uit het msn venster kunnen opscharrelen

die free ontwerp je toch zo zelf?? wat boeien al die maten nou?
alleen wordt het moeilijk om hem van epp te maken.
hou bewerk je dat eigenlijk, het schijnt nogal slecht voor je gezondheid te zijn.
grtz, Bas

hier een foto van mijn kiravi uit een frans tijdschrift.(modele)
hij is voor een 2,5 cc-tje, ik zet er een .26 viertakt op.
hij is ondertussen al een stukje verder gebouwd.
afb842.JPG

hier een plaatje van een ander leuk kistje ik geloof dat de vleugel van een plastic ofzo is.
afb843.jpg

Bazzz, Vanwaar komt die foto?

Ik denk dat dt laatste model uit CoroPlast/Vikuprop gemaakt is. Het lijkt op "plastic golfkarton". Dit zie je soms ook in doe-het-zelf-zaken, welliswaar om prijzen op te schrijven. In de V.s. gebruiken ze dit materiaal ook om vliegende pizzadozen te maken, want het is erg taai en torsiestijf.
Ik zoek al een tijdje naar dit materiaal, maar heb het nog nergens gevonden :cry: Weet iemand waar het te krijgen is?

Niels

Misschien is dit wat:
Ik ben nu met een semi (ala blokkendoos style) bezig met
een geheel Depron CAP231 met een spanwijdte van 60cm.
Gewicht inclusief Kokam Li-Poly 1020mAh is 190 gram.
Als motor ga ik een GWS DX-A vertraging gebruiken met een
GWS EDF fan motortje 4,8V (tip van Mike Tyson uit Finland)
Deze combi geeft dan een trekkracht van +/- 200 gram.
Als dit niet lukt dan prop ik gewoon me speed 300 1:5 met
9x6 erop. Ik heb net nieuwe fotos genomen van de inbouw
van me apparatuur en moet dit nog op me site uploaden.
De bouwtekening (ruwe schets eigenlijk) is DWG en DXF
formaat in AutoCad gemaakt. Met Depron kan je het eigenlijk
zo gek niet bedenken of het vliegt wel. Soms beter soms
slechter, maar je hebt zo een nieuwe in elkaar en proberen maar.
Succes.

gr.
Olaf

niels polfliet zei:
Bazzz, Vanwaar komt die foto?

Ik denk dat dt laatste model uit CoroPlast/Vikuprop gemaakt is. Het lijkt op "plastic golfkarton". Dit zie je soms ook in doe-het-zelf-zaken, welliswaar om prijzen op te schrijven. In de V.s. gebruiken ze dit materiaal ook om vliegende pizzadozen te maken, want het is erg taai en torsiestijf.
Ik zoek al een tijdje naar dit materiaal, maar heb het nog nergens gevonden :cry: Weet iemand waar het te krijgen is?

Niels

http://spad.tc-pc.com/funflybuild/gallery.html

hier staan een hele hoop foto's,

En over dat coroplast, volgens mij wordt dat niet meer gemaakt, ik kwam die pizza box flyer ook tegen, lijkt me ook wel leuk.
STZ%20Pizza%20Box%20Flyer%207-13-02%201s.jpg

grtz, Bas

Deze platen zijn nog te krijgen en worden ook nog gemaakt. Bij de Hornbach bouwmarkten worden ze gebruikt om groot de prijzen aan te geven van de producten (oranje of groene platen in diverse maten). Deze platen worden ook veel in de reclame wereld gebruikt vooral in de tuinmarkten aangezien ze watervast zijn.
In Belgie zijn ze te krijgen in diverse bouwmarkten. Dit is al eens gepubliceerd op een van de forums. Weet alleen niet meer precies waar. Ook staat er ergens een adres van de producent genoemd.

heb het al gevonden. http://forum.modelvliegen.com/showt...cde299b1&threadid=740&perpage=12&pagenumber=1 ergens in deze draad vind je meer info

Bedankt voor de tip Jeppie, ik ga eens zoeken waar ik dat spul kan krijgen, als ik het niet vind ga ik er daar in Amsterdam om.

Ik ben deze voormiddag overigens begonnen met de bouw van zo'n pizzadoos. Daar ik (nog) geen coroplast heb ben ik het eens aan het proberen met gewoon golfkarton. Ik heb het geplastificeerd met van dat boekenkaftpapier. De randen heb ik nog eens extra overplakt met tape. Het vlak in nu erg stijf geworden, en is redelijk licht. Volgende week weet ik wellicht of het vliegt :? .

Niels

Back