vergunning?

Heb je in België eigelijk een vergunning nodig om met bijvoorbeeld een electrovlieger te mogen vliegen?
Kom hieromtrent nogal tegenstrijdige info tegen op het net.

gevonden, bedankt.
Zijn wel enkele dinget er in die ik niet 100% begrijp, maar dat zal binnenkort wel in orde komen als ik eens naar de "plaatselijk" club ga kijken :D

Ik neem aan dat niet iedere Vlaamse club lid is van de overkoepelende VML, en dus ook niet in het club-overzicht van de VML staat. Als je je woonplaats wat nauwkeuriger hier geeft, kunnen mensen wellicht club dichter bij jou in de buurt geven.

Zwalm, dat is waar ik woon.
het hartje van de Vlaamse Ardennen, prachtige natuur, mooie streek om te gaan rijden met de motorfiets :D, en ik vermoed zelfs een ideale streek om te vliegeren :p (veel open plekken)

Ik woon in Sint-Niklaas maar vlieg bij de WTC (Wase typhoon club) in Moerzeke. Maar de Zwalmstreek is mij niet onbekend want ik werk in Gavere.

Heb je in België eigelijk een vergunning nodig om met bijvoorbeeld een electrovlieger te mogen vliegen?
Kom hieromtrent nogal tegenstrijdige info tegen op het net.

Volgens een circulaire van het Directoraat van de Luchtvaart is het in Vlaanderen enkel toegelaten eender welk modelluchtvaartuig (onafhankelijk van de grootte, gewicht, aandrijving, ...) te laten vliegen vanop een daartoe erkend terrein. Die circulaire vind je ook ergens op de website van de VML.

Anders gezegd: je mag in principe in Vlaanderen (in heel Belgie trouwens) enkel vliegen wanneer je aangesloten bent bij een club die erkend wordt door de VML, vanop het terrein van die club...

thx voor de info ;)
is ongeveer wat ik er uit had verstaan, enige wat me niet 100% duidelijk was heb je ook opgehelderd
(of je dus met een vliegtuig ergens in the middle of nowhere mag gaan vliegen.) In principe mag dit dus niet

Back