Verhuizing van de USA naar NL wat te doen met mijn motoren?

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Heut, 14 mei 2007.

  1. Heut

    Heut Guest

    Hi all,

    Ik verhuis van de USA naar NL. Ik heb een serie motoren die ik nog niet gebruikt heb, meeste C en D. En D11-P voor mijn zwever. Kan ik die in de container stoppen? Ze zijn redelijk hitte bestendig, want ik woon in florida en mijn garage is vaak boven de 50 graden celcius.

    Mijn idee was dat Estes ze waarschijnlijk vanuit China ook naar de USA per boot verscheept. Ze mogen in ieder geval niet in het vliegtuig.

    Wat zijn de regels in NL hierover?
    Waar moet ik verder nog aan denken?

    En zijn er clubs en lanceer dagen in NL? Ik heb kleine vloot en de kids vinden het prachtig?

    Groetjes Heut
     
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    Estes motoren mogen zonder problemem Nederland in. Aerotech en Cesaronie ook. Wanneer ze een Ce nummer hebben is er geen enkel probleem om ze te transporteren per post of zee container. Aleen hebben ze liever niet dat je ze in het vliegtuig mee neemt.

    Probleem is alleen vaak dat de meeste transport bedriijven ze niet mee willen nemen. Als pakket maar dat komt meer omdat de regelgeving vaak onduidelijk is

    Als je ze in een doos stopt (un doos) maximaal 10 kilo per doos dan mag je volgens de Nederlandse wet de hele container Vullen met Estes spul ;-) daar zit geen transport limiet op.


    Mocht je meer willen weten stuur me dan maar een pb.


    Drra www.drra.nl
    Navro www.navro.nl
    Nero www.nerorockets.org
    tripoli www.tripoli.nl


    moetje iets tussen kunnen vinden wat bij je past. :)
     

Deel Deze Pagina