FOX35
PH-SAM
De Webra Record 1,5cc diesel, die velen van ons nog steeds veel plezier bezorgd ook al worden ze al lang niet meer gemaakt, heeft de neiging om verkeerd om te starten. Sommige mensen hebben er meer last van dan anderen, dus ik verdenk eerder een oorzaak in de afstelling of de manier van starten, dan een motorische oorzaak.
Als het aan de afstelling ligt denk ik het eerst aan te veel compressie, waarom? Omdat ik er zelf weinig last van heb, en ik de neiging heb om met relatief weinig compressie te vliegen.
Als het aan de manier van starten ligt zal het toch niet aan de kracht van het slaan liggen, want iemand die ik ken die start met véél slagkracht heeft er toch vaak last van.
Ik ben benieuwd wat de experts zeggen, maar vooral wat de werkelijke reden is en wat je kunt doen om het te voorkomen, dus graag wel je reactie goed beargumenteren. Ik heb dus de volgende vragen:
1. waardoor wordt het verkeerd om starten veroorzaakt
2. wat kun je doen om er voor te zorgen dat hij wél de juiste kant om start?
Als het aan de afstelling ligt denk ik het eerst aan te veel compressie, waarom? Omdat ik er zelf weinig last van heb, en ik de neiging heb om met relatief weinig compressie te vliegen.
Als het aan de manier van starten ligt zal het toch niet aan de kracht van het slaan liggen, want iemand die ik ken die start met véél slagkracht heeft er toch vaak last van.
Ik ben benieuwd wat de experts zeggen, maar vooral wat de werkelijke reden is en wat je kunt doen om het te voorkomen, dus graag wel je reactie goed beargumenteren. Ik heb dus de volgende vragen:
1. waardoor wordt het verkeerd om starten veroorzaakt
2. wat kun je doen om er voor te zorgen dat hij wél de juiste kant om start?