verkeerde mhz?

ik vlieg met 27.255 mhz en een modelvliegclub wil dat ik met een andere frecuentie ga vliegen
kan ik dan meteen een brandstof vliegtuig kopen of alleen gewoon een nieuwe zenderset van 40 mhz te kopen? :?:

Als je vliegt zou ik een 35MHz zender kopen. 35MHz is speciaal voor vliegtuigen. D'r is me ter ore gekomen dat een aantal kanalen in de 40MHz band zelfs voor andere commerciele producten zijn vrijgegeven. (Babyfoons o.a.), en dat kan alleen maar weer storing veroorzaken.

DualdudE zei:
Als je vliegt zou ik een 35MHz zender kopen. 35MHz is speciaal voor vliegtuigen. D'r is me ter ore gekomen dat een aantal kanalen in de 40MHz band zelfs voor andere commerciele producten zijn vrijgegeven. (Babyfoons o.a.), en dat kan alleen maar weer storing veroorzaken.

klopt, tot en met kanaal 54 geloof ik.

35Mhz lijkt me dan wel een mooie oplossing. En direct een computerzender. Dan kan je der meer dan 1 vliegtuig mee besturen. enzo.

Paul_S zei:
ik vlieg met 27.255 mhz en een modelvliegclub wil dat ik met een andere frequentie ga vliegen. Kan ik dan meteen een brandstof vliegtuig kopen of alleen gewoon een nieuwe zenderset van 40 mhz te kopen? :?:
Welke modelvliegclub?

Ik adviseer de 35Mhz voor vliegtuigen. En, met een zenderset bedoel je , neem ik aan, een zender en een ontvanger. Koop gelijk iets goeds, minimaal 4 kanalen, liefst uitbreidbaar. En natuurlijk sluit ik mij aan bij Bruno's opmerking. Bij een modelvliegclub kunnen ze je alle voorlichting geven betreffende opwelke mode (gas links of gas rechts), keuze van het model, keuze van de zender, enz. enz. geven.

Ho!
Paul vliegt bij Almere, en das dus een speciaal geval. (de MVA dus)

Paul, eerst contact opnemen met de secretaris, Mick vd Vegt,
die zal je een frequentie band (35 of 40) en een vaste frequentie (nummer) toewijzen,
afh van de globale verdeling en huidige gebruik van de 2 banden.

Voor die frequentie zul je een set moeten gaan kopen.
Bijv bij de 2bros te bussum, (zie banner bovenaan :wink: ) die zijn
bekend met de regels van de MVA.
Regulier hebben wij de gasstick rechts.

Deze set kan helaas niet in je parkflyer, want daar zit de ontvanger en "servo" samen op 1 en dezelfde printje.
Dan zul je veel moeten slopen en veranderen om er een los ontvanger(TJE!) en en hele kleine servootjes in te stoppen.

In overleg met Mick heeft Peet afgelopen show ook met precies zo'n 27 Mhz dingetje gevlogen zonder verdere problemen (we zitten ruim 10 km van elke bebouwde kom af) en ik wil je op een avond als dat zo uitkomt ook nog wel een keer met dat vliegtuigje helpen.

Tot weer een keer ziens op het veld?

Back