Verkerk Volvo/Nieuwe Volvo Trucks van diverse merken

Discussie in 'Model truckers' gestart door marcelinets, 20 feb 2018.

  1. Dirk_L

    Dirk_L

    Lid geworden:
    1 aug 2015
    Berichten:
    8
    Locatie:
    H.I.Ambacht
    Hallo Marker
    Ik heb het gezien, maar ik vind het we een aparte manier van lijmen
    Gr Dirk
     
  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    zo gedetaileerd interieur,maar je ziet er geen bal van,omdat deuren niet open kunnen,en neen tijdens rijden hou je deuren dicht,die kritiek heb ik al eerder gekregen,maar als je op show bent en model op tafel staat wil je niet enkel buitenkant showen lijkt mij,maar ook je inwendige kunstwerk
     
  3. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Even een paar tips voor de bouwers.

    Cabine
    Als lijm wordt in de video een weekmaker gebruikt deze is niet gangbaar verkrijgbaar in de handel maar alleen beschikbaar in de industrie.
    Zelf heb ik goede ervaringen met uhu plast (ook wel bekend als revell contacta) dit is een dunne lijm die met naald aan te brengen is en een licht smeltende werking heeft op het materiaal.

    [​IMG]

    De handleiding en video gaan uit van eerst lijmen van de bodemplaat dan de achterwand en dan de zijpanelen.
    Het gevaar is dat als de achterwand een fractie scheef / uit het midden zit passen de zijpanelen niet meer.

    Ik heb dit zelf anders gedaan door eerst de panelen in elkaar te zetten maar nog niet te verlijmen. Met elastieken de wanden bij elkaar houden en net zo lang uitlijnen tot de naden goed aansluiten tussen de achterwand en de zijpanelen zodat hier geen kieren ontstaan. De bodemplaat heb ik dus nog los in het midden zit (wel de bodemplaat onderling verlijmd).

    Wil je het echt netjes passend krijgen moet de bodemplaat aan de voorkant smaller gemaakt (ca. 0,5mm per zijkant) worden want de zijpanelen komen te ver naar buiten waardoor er een kier ontstaat aan de buitenkant van de cabine ten opzichte van de voorpaneel. Helaas mist het bovenste deel nog aan de voorkant waardoor je de voorkant ook niet goed kunt uitlijnen nog. Ik hoop zelf dat ik de bodemplaat later alsnog kan demonteren als ik deze niet lijm in de cabine maar dit kan ik pas zien als ik de ontbrekende delen heb voor de cabine.

    Achteras
    De huidige methode is het dichtlijmen van de achteras, de eindstukken die de lagers en de binnen as vasthouden worden op de behuizing gelijmd. echter hierdoor is het niet mogelijk de as later nog te demonteren.
    Op het moment ben ik nog aan het testen maar ik verwacht dat ik met een paar kleine modificaties hier een oplossing voor kan gaan bieden in de vorm van twee nieuwe lagers een paar e-clips en wat teflon ringetjes.
    Het houdt in dat de binnenste lagers vervangen worden door een smallere versie en worden gelocked doormiddel van e-clips op de as te plaatsen. De teflon ringetjes zorgen ervoor dat alles goed op zijn plek zit en de buitenste kunststof delen tegen de as gedrukt worden en dus niet gelijmd hoeven te worden. De bedoeling is dat de modificatie set deze maand nog beschikbaar moet komen.

    Schotel
    De schotel wordt deels in elkaar gelijmd, een goede verbinding is hier dus erg belangrijk.
    Het beste is om het materiaal iets op te ruwen waar het gelijmd wordt en te verlijmen met een 2K epoxy lak.
    Het laatste wat je wilt is dat je schotel los komt op een helling omdat de lijm niet sterk genoeg is.

    Er zullen nog wel meer dingen naar voren komen met de bouw maar veel hiervan hangt helaas nog op de ontbrekende onderdelen van de kit.
     
    Marker, NicoDP en markioo vinden dit leuk.
  4. Dirk_L

    Dirk_L

    Lid geworden:
    1 aug 2015
    Berichten:
    8
    Locatie:
    H.I.Ambacht
    Hallo Markioo
    Er is nog geen nieuws omtrent de ontbrekende delen voor zover ik weet
    ik ben wel benieuwd naar de modificatie
    Gr Dirk
     
  5. NicoDP

    NicoDP

    Lid geworden:
    24 mrt 2014
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Bedankt voor de tip Fred. Lijkt me idd een prima lijm met mooie reviews en filmpjes op het net. Ik ga me een setje bestellen :)
    Groetjes Nico
     
  6. NicoDP

    NicoDP

    Lid geworden:
    24 mrt 2014
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Bedankt Cheeta, hier moeten we zeker rekening mee houden. Zeer bruikbare info!
    Groetjes Nico
     
  7. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Alwin,

    Als ik het goed begrijp moet je zelf de cabine de aangedreven achteras en de koppelschotel zelf modificeren ?

    Moet ik hieruit afleiden, dat de Volvo FH16 te snel is afgeleverd, terwijl er eigenlijk nog vele wijzigingen moeten plaatsvinden en er nog veel onderdelen ontbreken en dat gehele set niet compleet is afgeleverd ?
     
  8. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    dat er zoveel parts nog ontbreken en aangepast moeten worden
    en n achteras die je dicht moet lijmen????
    hoe wil je dan ooit nog eventueel lagers tandwielen vervangen of doorsmeren
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2019
  9. marcelinets

    marcelinets Guest

    Ben blij dat ik hem niet besteld heb, na alle berichten gelezen te hebben en dat er onderdelen ontbreken in de kit.
    Slechte zaak dat je de aangedreven achteras dicht moet lijmen, hoe wil je ooit kogellagers, tandwielen vervangen precies wat Markioo al aangeeft.
    Had men niet kunnen kiezen voor een aangedreven achteras die met schroefjes en moertjes vast zit, zoals bij Tamiya en Herculeshobby, dan kan je nog onderdelen vervangen mocht dat nodig zijn.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  10. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Ik lees alleen maar bevestigingen en kritiek,van mensen die de Volvo niet hebben gekocht.
     
    Langedijker truckertje vindt dit leuk.
  11. Dirk_L

    Dirk_L

    Lid geworden:
    1 aug 2015
    Berichten:
    8
    Locatie:
    H.I.Ambacht
    Helemaal mee eens Adrie
    Ik ben pleite
    Gr Dirk
     
    adrie van gerwen vindt dit leuk.
  12. MAN F90

    MAN F90

    Lid geworden:
    1 apr 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Eindhoven
    Ben al geruime tijd reacties en beoordelingen aan het volgen op dit en de duitse forums. Wat mij stoort is dat een firma een product op de markt brengt dat niet compleet is bij aflevering. Dan nog maar te zwijgen over de prijs die hiervoor betaald moet worden. Zou het niet beter zijn geweest als Verkerk alleen de cabine in perfectie had gemaakt voor diverse chassis, dan waren de aanschaf kosten binnen de perken gebleven.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  13. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Als je goed leest,weet je dat het doel van Verkerk is,een nieuw model.Totaal anders dan tamiya.En je zou het recht hebben je te storen,als je een koper was.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2019
    Dirk_L vindt dit leuk.
  14. marcelinets

    marcelinets Guest

    Jij moet overal op elke slak zout leggen als iemand zijn mening geeft, respecteer ieder zijn mening eens Adrie en kijk eens in de spiegel.
     
  15. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Adrie mag graag een beetje stoken, je mag alleen maar kritiek leveren als je de Volvo FH 16 750 van Verkerk heb gekocht, anders je mond dicht houden !

    Ik heb alle begrip voor Verkerk dat ze aanloopproblemen hebben gehad met het produceren van de Volvo FH 16
    Maar als de Volvo FH 16 dan eindelijk wordt afgeleverd, mag je toch verwachten dat deze compleet wordt afgeleverd.
    Over de kwaliteit van de Volvo FH 16 kan/mag ik niet oordelen, want ik heb deze set niet gekocht, omdat deze Volvo FH 16 niet in mijn schaal is gebouwd. :( :( :(

    Dit zeg een echte Volvo Freak !!!
     
  16. Timmi

    Timmi

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    970
    Locatie:
    Werkendam
    Beste Adrie,

    is dat verboden dan?

    Een ieder mag z’n mening uiten waarbij het niet van belang is of dat men de kit wel of niet heeft gekocht.
     
    VOLVO FH 16 750, Vonk, trialrolf en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    op facebook staat verkerk levert 30 maart de resterende parts uit,en in dortmund modelbeurs is de compl kit te koop 799 euro
     
    hobbyvanrobbie vindt dit leuk.
  18. FransJ

    FransJ

    Lid geworden:
    8 okt 2009
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Geldrop
    Vanaf 30 maart worden de ontbrekende delen verstuurd naar degene die het eerste deel al hebben ontvangen.
    Staat ook in de mail die we ontvangen hebben.
    Dus ergens in de eerste week van April zouden de eerste dozen compleet gemaakt kunnen worden
     
  19. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Komt het toch nog goed lijkt het. Gefeliciteerd. Ik had er een hard hoofd in eerlijk gezegd. Ben benieuwd naar de eerste complete trucks.
     
  20. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Jippie, fijn dat het toch nog goed komt voor alle kopers van deze Volvo FH 750.

    We zien t.z.t. de eerste geheel afgebouwde Volvo wel verschijnen op het MBF forum.
     
    hobbyvanrobbie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina