Verkoopadres Graupner 4178.1 kabel (MX12-USB) ???

Hoi,

Alvast m'n excuus als het al gepost is, maar ik kan het nergens vinden :(

Ik wil m'n MX-12 aansluiten op m'n PC via de USB poort en dacht daarvoor deze originele Graupner kabel te gaan gebruiken:

(klik op plaatje voor meer info)

Kent iemand een shop in NL die 'm verkoopt? In Duitsland kan ik 'm wel vinden, maar bestel 'm liever in NL.

Bij mijn weten is dit zo ongeveer de meest robuuste oplossing (origineel, mijn ervaring is dat dit vrijwel altijd werkt) en tevens de meest prijsgunstige (hoewel deze kabel in de buurt komt).

Als er redenen zijn deze kabel niet aan te schaffen of het beter is voor de MPX kabel te gaan hoor ik dat natuurlijk ook graag :D

Als een shop hem niet heeft liggen (wat ik me ook wel kan voorstellen) dan kun je hem natuurlijk gewoon laten bestellen bij Graupner.
Dat mag geen probleem zijn.

Bedankt Berto (en Martin) :D

Inmiddels contact gehad met leverancier die 'm kan bestellen, deze wist echter niet zeker of de kabel geschikt is voor een simulator. Deze kabel is volgens Graupner meer voor diagnose :?
Ik kan me voorstellen dat ze liever niet melden dat ie voor simulatie geschikt is, daar verkopen ze vast liever complete pakketten incl. software voor :|:

Iemand ervaring met deze kabel :?:
Is ie geschikt voor de simulator :?:

Voor FMS zowieso. voor Aerofly Pro en G3 heb je aangepaste versies nodig wat illegaal is om hier te bespreken.

Een dsc-kabel is niet geschikt om op de pc aan te sluiten. Daarvoor heb je een interface-kabel nodig, zoals de MPX-kabel, die je in je link opgeeft.

Corrien zei:
Een dsc-kabel is niet geschikt om op de pc aan te sluiten. Daarvoor heb je een interface-kabel nodig, zoals de MPX-kabel, die je in je link opgeeft.
OK, wil je daarmee dus zeggen dat de Graupner kabel ongeschikt is voor simulatie en die MPX kabel goed bruikbaar ? :?
De twijfel bij de leverancier was dan dus terecht?!

Bij Quartel kun je zo'n kabel kopen, heb ik ook gedaan voor mijn MX-12. Is een universele kabel. Hierdoor wordt de zender in Windows gewoon herkend als een joystick ;)

Werkt prima met FMS en na wat aanpassingen ook met Aerofly Deluxe Pro, maar niet met de standaard installatie ;)

Back