Verkooptopics veranderd: poll

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Roel van Essen, 22 jan 2012.

?

Verkooptopics, mogelijkheden:

Peiling gesloten op 21 feb 2012.
  1. Terug naar "vroeger": reageren en uppen mogelijk

    47,4%
  2. Alleen bijwerken door TS mogelijk

    19,2%
  3. Alleen reageren door "forumvrienden" mogelijk

    3,2%
  4. TS kan mensen uitsluiten van reageren mogelijk

    9,0%
  5. Geen reacties mogelijk

    5,8%
  6. Geen reacties, uppen of bijwerken door TS mogelijk

    15,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Om het oeverloze gemekker over de veranderingen in de verkooptopics in dit: het-posten-tekoop-forums-gaat-niet draadje nu eens "in beeld" te brengen, heb ik de volgende poll opgezet.
    Een paar simpele keuzes.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Forum vrienden gekozen....
    En bij herhaaldelijk offtopic ben je "vriend af" ...

    Zo voorkom je ook gasten welke nu een 2e account maken, puur om aleen weer te kunnen reageren....

    Denk dat alle overlast dan weg is, omdat er "iets" op het spel staat.
    Best kinderahtig , maar goed, blijkbaar is er geen andere oplossing....

    Hoewel mijn oude idee nog steeds staat. Gewoon hard optreden tegen offtopic. 1x waarschuwing, 2x temp ban voor een week, bij herhaling 1 maand , dan perm ban. klaar.
    Maar ja dan houd je de dubbel accounts minder in bedwang, vandaar , de eerste keus, enkel voor vrienden... Ben je ant klootviolen, dan vriend af...

    Met de mogelijkheid van weer een donatie, om vriend te worden.. Dat dan weer wel..
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Gekozen voor "Alleen bijwerken door TS". Waarom? Het ziet er in de verkoopfora veel overzichtelijker uit. Niet het het blijkbaar onverkoopbare product dat na het zoveelste "upje" bovenaan staat, maar nieuwe verkoopitems.

    Ook reacties van anderen zijn vaak zinloos. Vooral opmerkingen als "zoiets kan je veel goedkoper in China kopen". Als je dat wilt, vooral doen. Maar niet iedereen heeft daar zin in.

    Dat de topicstarter zijn advertenties kan bijwerken vindt ik logisch. Als er meerdere producten is een item staan kan er één verkocht zijn. Dan is bijwerken noodzakelijk. Ook kan soms een aanvulling of een prijsaanpassing nodig zijn,
     
  4. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Goed idee om dit topic te starten! Ik heb gekozen voor de laatste optie, Uppen is wel een handige toevoeging als je hem onder de aandacht wil brengen opnieuw bij het verlagen van een prijs of na het doen van een toevoeging. Op die manier gaan mensen ook niet steeds een nieuw topic openen (ondanks dat dit tegen de regels is)

    Terug naar het oude hoeft zeker niet :)
     
  5. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Valt me wel een beetje van je tegen, Roel, dat je een discussie van zo'n hoog niveau als "oeverloos gemekker" bestempelt!!!!

    Tweede optie gekozen, recht toe recht aan. Geen uitzonderingen, mitsen en maren. Gaat anders te veel op onze wetgeving lijken, een wet van een paar bladzijden, en dan een boekwerk met alle uitzonderingen.

    Groet,

    Ad
     
  6. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Geen reacties, uppen of bijwerken door TS mogelijk

    Onduidelijk. Ik begrijp uit deze zin dat TS niet mag uppen en bijwerken. Stefan begreep precies andersom..
     
  7. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik denk dat daar verwarring over ontstaat.
    de TS mag van mij best begin post aanvullen.
    Maar niet uppen en ook geen reacties op topics.

    Houdt het lekker schoon en overzichtelijk.
    Daarnaast mag de TS alleen data toevoegen en niet verwijderen! Dat lijkt me beter.
    Anders krijg je dat TS hele topics verbouwt.
     
  8. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Denk het ook, ik vermoed dat Roel bedoeld heeft:

    Geen reacties. Uppen of bijwerken door TS wel mogelijk

    Want anders zou het denk ik hetzelfde zijn als de optie daarboven?
    Hoewel, ik begin nu weer te twijfelen. We horen het wel van Roel.

    Groet,

    Ad
     
  9. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    als dat zo is zie dat het nu veranderd is wil ik mijn stem ongeldig laten verklaren.
    alleen bijwerken door ts mogelijk.
     
  10. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Als Ad gelijk heeft en de komma moet een punt zijn moet mijn stem ook veranderd worden.

    Alleen bijwerken door TS wordt dan Geen reacties. Uppen of bijwerken door TS wel mogelijk

     
  11. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Met de laate optie bedoel ik dus:
    Geen reacties door anderen mogelijk, wel uppen of bijwerken door TS mogelijk.
    (Maar ja, zoveel ruimte heb je niet in de keuzevakjes...)

    @Emil: is dat op een of andere wijze te wijzigen?
     
  12. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    In dat geval kun je mijn stem en die van Cheeta tegen elkaar wegstrepen ;)
     
  13. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Roel geweldig deze enquête ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen maar heb mijn hoop natuurlijk ergens op : GEWOON Terug naar "vroeger": reageren en uppen mogelijk
    nu niemand meer klagen gewoon even invullen over 30 dagen weten we meer

    gr Andre
     
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik vond het ook moeilijk kiezen door de omschrijvingen. Wat mij betreft zou het mogen blijven zoals het nu is, of hooguit met de mogelijkheid voor TS om zijn post te wijzigen (zonder dat die daardoor naar boven komen; dus enkel "edit" toestaan).
    Ik heb dus de één na laatste aangevinkt maar weet niet zeker of die beslaat wat ik bedoel :)
     
  15. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Leuk idee deze poll. Ik vond de discussies in de verkooptopics vaker zinvol dan zinloos, dus zou het graag terug zien komen. Ik stem dus "terug naar vroeger". Stel iemand bood een vliegtuig met motor aan, dan kon het voorkomen dat er iemand interesse had in de motor en dat kenbaar maakte. Een ander die het vliegtuig ziet zitten kan dat melden en dan kan daar een mooie deal uit voorkomen waar iedereen tevreden mee is.

    Wat ik eigenlijk het mooiste zou vinden is: iedereen kan reageren in het verkoop topic, maar de discussie gaat NIET omhoog in volgorde en blijft op z'n oorspronkelijke plek staan. Ben je dus meteen van het ge-up af, of reacties van de verkoper onder een andere naam met als enig doel een "up". Mensen die interesse hebben in het artikel kijken heus nog wel eens terug of de verkoper de prijs al heeft verlaagd.
     
  16. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zo te zien zal het vooral tussen de eerste 2 gaan....

    Mijn stem gaat naar de 1ste.... De nieuwe regels helpen het verkoopgedeelte alleen maar om zeep. Alles moet sneaky sneaky en langdradig via pb's afgehandeld worden , met als gevolg dat de TS waarschijnlijk 20x een pb krijgt waarin 5x hetzelfde ontwerp voorbij komt gevolgd door nog 's tig biedingen.

    In het oude systeem werd de vraag 1 keer gesteld , voorzien van een antwoord en dat was het. Biedingen over het algemeen gewoon in het openbaar en zichtbaar voor anderen zodat je wist waar je aan toe was. En prijsdalingen kon je gewoon zien als er een keer een up werd gedaan.

    Dat kan je nu zelf een maand aanpassen en daarna moet dat door een mod gebeuren.
    Nadeel is alleen dat niemand meer zo ver terug gaat in de advertenties en dat je dus ondanks je prijsverlaging nog gewoon met het spul blijft zitten omdat het simpelweg niet gezien wordt.


    Heb in het andere topic niet gereageerd om de doodsimpele rede die een hoop andere mensen ook zullen hebben.... Het is er toch al doorheen gedrukt die nieuwe regels......
     
  17. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik had dezelfde insteek. Wel kunnen wijzigigen, maar niet uppen.
    Daarom had ik optie 2 gekozen.

    Zo zie je maar, de één leest zus en de ander zó.
     
  18. droopy0025

    droopy0025

    Lid geworden:
    20 jul 2009
    Berichten:
    837
    Locatie:
    leiden
    Als de verkochte items dan ook nog duidelijk worden aangegeven kan het forum 1x per dag worden opgeschoond.
    het uppen is dan echt niet meer nodig. nu staat een advertentie na 1 maand op pag 5 of 6 ipv 20+. wanneer de verkochte items dan ook verdwijnen is uppen niet nodig.

    mijn keuze staat voor dit moment op enkel editen door ts, maar reactie van geintereseerden zonder up is wel interessant.
     
  19. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Vraag me af waar dat op slaat. Wat is er stiekem aan onderling overleg.

    Groet,

    ad
     
  20. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik ben in principe voor optie 2 "Alleen bijwerken door TS mogelijk", maar ik stem niet omdat mijn belangrijkste bezwaar tegen de huidige situatie niet ter sprake komt (hier wél: te-koop-forum-biedingen )
    Ik vind het op het ogenblik erg opgeruimd en overzichtelijk, maar ik mis de mogelijkheid om te bieden. Ja je kan natuurlijk bieden, maar als je niet kan zien wat anderen al geboden hebben heeft dat geen enkele zin (dat heb ik in het gelinkte draadje een paar maal uitgelegd).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina