Verlagen van truck met 2 assen achteraan

bij deze zou ik graag wat hulp willen met het verlagen van de truck achteraan,vooraan is hij al verlaagt,het is een mb actros met 2 assen achteraan met originele tamiya ophanging,ik hoop da iemand me kan zeggen hoe ik hem het beste kan verlagen mvg
 
Ik weet dat ik moet herboren en alles aanpassen
15950200824911825949195726978264.jpg

Dit is wat ik nu heb en hij ligt lager maar zit met het volgende probleem
15950201748864170235424017066749.jpg
Dit is het probleem dat het gedeelte waar de bladveren mee vast zit erbovenop steekt en dat mijn aandrijving vastzit onder tegen het chassis of hoort dat dan zo te zijn,heb ik iets mis gedaan of een aanpassing niet gedaan
 
Nee, dat hoort niet zo te zijn, maar verlagen hoort ook niet.
Dus wat wil je dan?
Als je die zij platen niet boven het chassis uit wilt laten steken, dan zal je die ook moeten inkorten, of gewoon nieuwe maken.
Ook zal je dan die doorgaande schroef moeten verplaatsen. Maar ik denk dat je misschien het beste de schetsplaten omhoog zet, de bovenkant daarvan inkort, en de doorgaande schroef naar beneden verplaatst, dan kan je de veerschommels onderste boven zetten.

Als je de doorgaande schroef niet omlaag brengt, dan komen de veren met de schommels boven je chassis uit, en dat is ook geen gezicht

't Beste?
Niet verlagen, dat is een boy-racers obsessie, daar groei je vanzelf overheen :koud:
 
Laatst bewerkt:
Oke fijn voor de info,ik dacht het wel dat je het een en ander moest aanpassen/zelf maken maar wou toch even informeren,je ziet toch vaak vrachtwagens die wat lager liggen vanwege de instelling van de luchtvering ook al dient dat eigenlijk voor als hij lading bij heeft.
Mvg maastrucker
 
Nee, dat ben ikniet met je eens: een vrachtwagen met luchtvering ligt altijd even hoog, onafhankelijk van de belading: daar zijn die rijhoogte regelaars voor; bij een grotere belading is de druk in de balgen hoger, maar de rijhoogte hetzelfde.
Een truck met bladvering daarentegen zal wat lager liggen bij grote belasting, maar dan is toch echt niet zoveel....
 
Als je een lage truck wil hebben dan moet je Low Liner truck bouwen, die is laag met een kleine maat banden.
Low Liner trucks worden meestal gebruikt bij volume transporten met een relatief laag laadvermogen.

Als jij jouw truck verlaagd dan lijkt het net of de luchtvering op de laagste stand staat, dit is niet gebruikelijk dat de luchtvering in de laagste stand staat bij het rijden.
Normaal staat de luchtvering afgesteld in de normale rijstand en maakt het niet uit of de truck beladen of onbeladen is.
Maar het jouw truck, die moet je bouwen, zoals je hem graag wil bouwen.
 
Je bedoelt dus dat er dan sensorsystemen opzitten die zich dan aanpassen ivm lading,en hoe zit het dan met de showtrucks,ik ga regelmatig naar truckshows zoals truckstars en circuit zolder en daar zie je ze toch plat tegen de grond liggen stilstaand en rondrijden iets hoger maar toch nog laag
 
Als je een lage truck wil hebben dan moet je Low Liner truck bouwen, die is laag met een kleine maat banden.
Low Liner trucks worden meestal gebruikt bij volume transporten met een relatief laag laadvermogen.

Als jij jouw truck verlaagd dan lijkt het net of de luchtvering op de laagste stand staat, dit is niet gebruikelijk dat de luchtvering in de laagste stand staat bij het rijden.
Normaal staat de luchtvering afgesteld in de normale rijstand en maakt het niet uit of de truck beladen of onbeladen is.
Maar het jouw truck, die moet je bouwen, zoals je hem graag wil bouwen.
Ja als je het zo bekijkt dan lijkt het wel zo,ik gaber nog over nadenken
 
Je bedoelt dus dat er dan sensorsystemen opzitten die zich dan aanpassen ivm lading,en hoe zit het dan met de showtrucks,ik ga regelmatig naar truckshows zoals truckstars en circuit zolder en daar zie je ze toch plat tegen de grond liggen stilstaand en rondrijden iets hoger maar toch nog laag

Tja, een showtruck is heel wat anders dan een echte werktruck.
Dit kan en mag je niet met elkaar vergelijken.
 
Je bedoelt dus dat er dan sensorsystemen opzitten die zich dan aanpassen ivm lading,en hoe zit het dan met de showtrucks,ik ga regelmatig naar truckshows zoals truckstars en circuit zolder en daar zie je ze toch plat tegen de grond liggen stilstaand en rondrijden iets hoger maar toch nog laag
Er zit een 'sensor'systeem op, dat de rijhoogte constant houdt; let wèl: de RIJ hoogte. En op de door jou genoemde shows is er dus met de fabrieks instellingen gerommeld.
Je kunt ook de lucht uit de balgen laten lopen, en dan liggen de assen op de eind stops; niet bedoelt om me te rijden, hoogstens voor de wat meer speciale toepassing , bv tijdens aan/afkoppelen.
En als je een laag chassis wilt, dan heb je, zoals hierboven al aangegeven, kleinere banden, meestal voor 'volumetransport', bedoelt voor het verplaatsen van veel lucht, en weinig vracht; piepschuim of zo, of lege tonnen.....
 
Zoals Cor beschrijft wordt bij een werktruck bij het af en aankoppelen van een trailer de luchtbalgen in de laagste stand gezet (alle lucht uit balgen) en kan je er wel mee onder een trailer rijden, of onder de trailer wegrijden, maar dit gaat in een (kruip) snelheid.
Als de trailer is aangekoppeld, gaat de truck weer terug in de "normale" rij-stand.
Dit geldt ook voor een Low Liner truck.
Als je dit wil nabootsen, dan zal je "echte" luchtvering onder je truck moeten maken/bouwen.
 
Goed mannen:koud: weer wat bijgeleerd en zullen we binnenkort aan de slag gaan met een andere ophanging,bedankt voor de info in elk geval,mijn andere trucks zullen wel normaal gebouwd worden :rofl: mvg maastrucker
 
Back
Top