Verlanglijstje voor de Kerstman

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door tredelijkheid, 18 dec 2015.

  1. tredelijkheid

    tredelijkheid

    Lid geworden:
    14 dec 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Zuid Holland
    Na veel Google'en, forums bezoeken en hulp van de winkel zelf heb ik bijgesloten "King Tiger" lijstje gemaakt.

    Is misschien een beetje "overkill" voor een "newbie"... Heb nog even overwogen om de versie met minder metaal aan te schaffen (prijzen liggen rond de 300 Eur) en daar dan een Elmod board in te bouwen maar die houten krat krijg ik maar niet uit mijn hoofd :)

    Uiterlijk zoals rook maar zeker ook geluid is voor mij erg belangrijk. Naast de Elmo uitbreiding heb je dan uiteraard ook goede soundfiles nodig. Waarschijnlijk net zo belangrijk? Is daar een website voor te vinden of kun je deze soundfiles (eventueel betaald) ergens downloaden?

    Graag jullie genadeloze op of aanmerkingen :)

    Theo.

    BTW: Dominique van deze leverancier is wel erg behulpzaam... dat zie je niet zo vaak!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Hallo Theo,

    Bij de Elmod krijg je een sd kaart met soundfiles er op. Die zijn al erg goed.

    Ik heb de Elmod Fusiion Pro ook in mijn King Tiger (en een in m'n Sherman) zitten. beide met de originele Elmod sound files voor de respectievelijke tank. (en ben ook een newby. :hammer: Dus vind het ook geen overkill, haha.)


    Gr,
    Tim
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    LOL bijna € 1000 voor een vette Köti, enfin dan heb je ook prima spul behalve dan de rookgenerator die zul je nog moeten vervangen, Hl geval is bagger. Torro metal ed. heb ik zelf ook, lekker veel metaal zoals dat hoort, het onvervalste geluid van metalen tracks en wielen :) . Zimmerit moet je op de turret nog wel aanbrengen (Atak zimmerit) en ook op front en achterzijde.http://atakmodel.istore.pl/en/zm-1601-zimmerit-king-tiger-henschel-turret.html € 37,32.
    Past verder prima soms ietsje bijknippen miniem verschil met Tamiya. Goede rookgenerator durf ik zo niet te zeggen, een model met pc ventilator zit rond de € 50 en Arthus Hermans die ook op dit forum publiceert bouwt ze zelfs helemaal zelf. Torro Metal Edition, het enige model ook met de luiken onderop de hull zoals dat hoort dus niet afgeraffeld. Je moet van een model ook het nodige kunnen opsteken dus ook dat hoort erop te zitten.
     
  4. tredelijkheid

    tredelijkheid

    Lid geworden:
    14 dec 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Zuid Holland
    Hoi,

    Sinds de kerst een trotse bezitter van een King Tiger! Wat een fantastische machine...
    Het enige is wel dat je voor zo'n bedrag misschien een beetje veeleisend wordt.

    Er zijn twee dingen waar ik nog een beetje me zit:

    1. Het draaien van de turret gaat met nogal wat (mechanisch) geluid gepaard.
    2. Ook het omhoog brengen van de loop gaat niet echt soepel.

    Kijk maar op:



    Het grootste probleem is echter de rookgenerator....
    Heeft het in het begin redelijk gedaan maar laat het nu afweten.
    Maakt een enorm geluid, genereert wel rook maar alleen als ik refill cap er af haal.

    Kijk maar op:


    Op Google las ik ergens iets over "inlets" van de generator.
    Waar zitten die inlets precies? Misschien is er iets wat blokkeert.

    Anders zou inderdaad een zelfgemaakte ( Arthus Hermans?) unit een optie kunnen zijn,

    Iemand tips of adviezen?

    Theo.
     

Deel Deze Pagina