Verlengen staart DH 9104

heli liefhebbers.

Ik ben van plan om van mijn heli ook de staart te gaan verlengen.

Als ik na een poosje -ca. 6 minuten- gevlogen heb merk ik dat de tailrotor te weinig spanning krijgt, ik kan dan de heli niet meer rechtsom laten draaien.
Terwijl de hoofdmotor genoeg spanning krijgt om nog eens flink te liften cq. toerental sterk verhogen.
De heli begint dan te tollen in de lucht vanwege te weinig anti draaimoment.

Daarom wil ik staart verlengen zodat de tailrotor minder kracht behoeft te leveren om toch dezelfde anti draaimoment te leveren.
Of met andere woorden de spanning aan de tailrotor kan dan wat lager zijn en kan ik wat langer doorvliegen met de heli.

Ik denk zelf aan zo'n 15% en dmv verschuiven van de accu naar voren om het geheel weer in balans te brengen.

Bij de andere merken heb ik inmiddels gelezen dat dit een goed idee is.

Jaap

Als ik eerlijk ben denk ik dat je tail motor z'n beste tijd heeft gehad en dat dit de reden is dat hij hem niet meer recht kan houden.
Je staart verlengen betekend dat je de accu een heel stuk verder naar voren moet leggen om hem nog in balans te houden.

verlengen staart heli 9104

Klopt als een bus wat je schrijft. (helibranding)

Het motortje is finaal versleten, het asje heeft wel een speling van een mm, het is nu voorlopig even einde oefening voor mij.
icon8.gif

Nu heb ik enige dagen geleden reeds uit Hong Kong wat onderdelen besteld met daarbij de tailrotor, maar dat duurt toch nog zo'n 12 dagen.
Als die binnen is bestel ik gelijk nog 3 stuks erbij, de kosten voor handling blijven gelijk (5 dollar) het staartstuk met motor kost 9 dollar (Shuang Ma)

Ik vraag mij af is zo'n klein motortje ook ergens in NL apart is te bestellen?
Via Google lukt mij niet, ik krijg te veel van die grotere of brushless.

Wat betreft het verlengen: je belast het motortje wel minder en zou hierdoor langer kunnen meegaan, wat het balans betreft ik zou wat extra gewicht in de neus kunnen aanbrengen. Vergeet niet dat de Hyperion accu ca.18 gr minder weegt dan de originele LI ion accu.

Jaap

Je hebt toevallig niet nog een afgedankte coax of fp liggen? Anders zou je een motor overkunnen zetten op die heli.

Ikzelf had nog een chinese heli ergens liggen, die heb ik gesloopt en de hoofdmotor eruit genomen, alles vastgesoldeert, motorhoudertje gemaakt , prop erop en hij vloog weer perfect (solo pro v2)

PHP:
Dat je het asje in het verlengde een mm speling heeft is vrij normaal bij dat soort motoren.
</STRONG></EM>

In mijn geval slaat het kleine tandwieltje soms over de tanden van de grote tandwiel heen en draaid hakerig. Denk ook dat de koolborstels zijn versleten.

Ik heb Acntrading een mail gestuurd of ze deze staart motor ook los verkopen.
Kan ook Shuang Ma een mail kunnen sturen met deze vraag, niet geschoten altijd mis (dan wel gelijk 10 stuks of zo)

Van de 9101 heb ik nog 2 nieuwe hoofdmotoren liggen, maar deze zijn te groot en te zwaar als staartrotor motor. (Jelleee)
(Voor degene die ze kan gebruiken stuur een PB)

De kleine elektromotor voor de staart aandrijving is zowel in NL als Hong Kong niet apart leverbaar.
icon9.gif

Dat is raar...

Maak eens een paar foto's van die motor, wellicht is er een andere oplossing voor zoals een DirectDrive motor.

Ik vond trouwens deze winkel: Welkom op Mini Helicopters.nl | Mini Helicopters . nl
Wellicht hebben zij de motor op voorraad, moet je morgenvroeg even heen bellen, weet je het gelijk!

En anders is dit een oplossing:
EHB010 Tail Motor Direct Drive - 7.50EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II RC helikopters en onderdelen
met
EHB011 Direct Drive Tail Blade - 3.75EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II RC helikopters en onderdelen

Deze motoren worden veel gebruikt bij 4channel FP heli's, als vervanging van kleine motoren met tandwieloverbrenging. Je elektronica op je heli moet het wel aankunnen! Ik neem aan dat je op een 7.4V lipo vliegt?

Zonder meer informatie over de motor is dit natuurlijk allemaal een gok, maar wellicht wel een oplossing...

Laatst bewerkt:
staartmotor DH 9104

Het is de complete staart met motor.
Ik heb er gelijk een paar besteld.
Bedankt voor de tip, het is geen geld, voor 2 stuks heb ik nu 12 dollar betaald, nog geen 10 €.
Dit is super goedkoop.
Ik heb nu voorlopig genoeg, ik had bij Shuang Ma ook een complete staart besteld met wat andere onderdelen.
De motor is niet los verkrijgbaar, voor deze prijs hoeft dat ook niet.
Totaal heb ik nu voldoende motoren.
icon14.gif

Back