Momenteel ben ik bezig om mijn bestaande brandstof offroad auto om te bouwen naar de ultieme bash-auto waar weinig aan kapot kan gaan. De HPI Hellfire dient een beetje als voorbeeld waar het naartoe zou moeten gaan. Een 3 mm i.p.v. 2mm bodemplaat word aan gewerkt. Over andere verbeteringen word nagedacht.
Nu leek het me nuttig om de wieldraagarmen 1 cm te verlengen. Ik weet alleen niet goed hoe ik nu om moet gaan met de bevestigingspunten van de schokbrekers. De originele schokbrekers wil ik herbruiken.
Situatie 1 is de originele situatie. Situatie 2 is met verlengde draagarm en schokbrekeraangrijpingspunt op de originele afstand vanaf het chassis. Situatie 3 is met verlengde draagarm en schokbrekeraangrijpingspunt 1 cm verschoven t.o.v. chassis. Hiervoor is ook de schokbrekersteun aangepast.
Ik ben maar een recreatierijder en heb geen apiraties voor een circuit. Welke van de 2 mogelijke opties is de beste? Kan situatie 2 t.o.v. situatie 3 grote gevolgen hebben voor rijeigenschappen of belastingen v.d. schokbreker?
Gr.
Erik
Nu leek het me nuttig om de wieldraagarmen 1 cm te verlengen. Ik weet alleen niet goed hoe ik nu om moet gaan met de bevestigingspunten van de schokbrekers. De originele schokbrekers wil ik herbruiken.

Situatie 1 is de originele situatie. Situatie 2 is met verlengde draagarm en schokbrekeraangrijpingspunt op de originele afstand vanaf het chassis. Situatie 3 is met verlengde draagarm en schokbrekeraangrijpingspunt 1 cm verschoven t.o.v. chassis. Hiervoor is ook de schokbrekersteun aangepast.
Ik ben maar een recreatierijder en heb geen apiraties voor een circuit. Welke van de 2 mogelijke opties is de beste? Kan situatie 2 t.o.v. situatie 3 grote gevolgen hebben voor rijeigenschappen of belastingen v.d. schokbreker?
Gr.
Erik