Verlichting body

Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Joost uit Sneek en sinds een paar maanden heb ik een Porsche GT3 van Carson op chassis CE10. De body vond ik met de Online Leasing layout ronduit afschuwelijk. Ik heb deze auto alleen gekocht voor de prestaties en zeker niet voor het uiterlijk van de kap. Ik heb dus de body volledig gestript, verf eraf en wit gespoten. De stickers, die de lampen voor moesten stellen heb ik uiteraard er niet meer opgeplakt.

Nu heb ik van fietsverlichting de Leds gestript en aangesloten op de ontvanger. Dit werkt prima, maar er zitten geen lightbuckets op de body. Heeft iemand een idee hoe ik de Leds (4 per koplamp) in de goeie positie voor de koplampopening krijg? Ik heb het geprobeerd met piepschuim, maar dit is niet stevig genoeg en niet in model te krijgen.

Ik zit ook overna te denken maar ik heb een tamyia xb pro maar daar valt geen stekkertje in te steken plaatsen op de regelaar zijn al bezet

Porsche

Goede avond Joost,

Wauw ziet er goed uit!
Ik ben meer modelvlieger en heb voor mijn landingslichten bij Conrad van die lensjes besteld met een 3Watt LED erachter.
Voor je Porsche misschien een beetje fel, maar 1 watt of minder kan natuurlijk ook.
Er zijn diverse lensje met stralingshoeken, ik heb 8 graden om een zo scherp mogelijke bundel te krijgen met maximale lichtopbrengst overdag.
De body van de Porsche loopt schijn af, weet niet hoe je dit kunt inbouwen, mss mbv een beugel en een plastic kapje op/in de body lijmen...
Ik heb het kapje om mijn vleugelvoorkant met een föhn in vorm gebracht.

Als je interesse hebt in een GT1 (Porsche), ik heb nog een FG in de aanbieding, heeft zeer weinig tot niet gelopen en in zeer goede dan wel nieuwstaat.
De kap zou opnieuw gespoten moeten worden, maar dan moet de oude verf eraf, daar ben jij een expert in lees ik(?)...(zie mijn advertentie met foto's op het forum).

Succes en ik volg het draadje met belangstelling!

img1775yp.jpg

Succes en ik volg het draadje met belangstelling!
img1772hh.jpg

full
full
Ik heb ergens gehoord dat je lightbuckets kan maken van bouwschuim. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nogal wat lampjes ingepland en de kap loopt erg schuin aan de voorkant en ik heb niet al te veel ruimte tussen de kap en de schokbrekers.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mijn Kyosho 1:10 nitro gt3rsr zitten wel lightbuckets.
Als jou auto ook 1:10 is zou dat moeten passen,right?
Ik weet niet of deze buckets los te koop zijn

Bij de action koop je LED zaklampen voor een euro, als je de versie pakt met 2 LEDs heb je een hele mooie light bucket die je alleen nog even op maat moet maken.

Zie ze hier in de koplampen zitten:

mclarenstreetglow.jpg

Dat ziet er inderdaad geweldig uit :D, maar ik wil in de koplamp 4 Leds verwerken en dan heb ik aan de standaard reflectors helaas niet veel. Deze zijn veel te groot :(. Verder wil ik ook nog 2 Leds voor stadslicht gebruiken. Hier zou het eventueel wel passen.

Maar als ik bouwschuim gebruik, kan ik in één keer alle Leds plaatsen. Ik las ergens dat met gebruik van veel onverdund afwasmiddel op de body, bouwschuim aan de binnenkant gespoten kan worden. Dit is, na uitharding, precies de vorm van mijn kap. Het overtollige kan daarna weggesneden worden. Dit lijkt mij een haalbaar plan. Heeft iemand hier al ervaring mee?

als je styreen haalt bij de modelbouwwinkel kun je hier makkelijk buckets van maken.
Wordt veel gebruikt voor kappen waar geen buckets voor gemaakt worden.

Het was afgelopen dagen eigenlijk heel erg goed vlieg- en zeilweer, dus ik ben de afgelopen tijd niet aan mijn auto toegekomen. Buiten spelen is toch het allerleukst :-)

Komende dagen gaat het weer verslechteren, dus dan pakken we de hobby binnen weer op. Ik ben toch van plan om bouwschuim te gaan gebruiken. Ik hou jullie op de hoogte.

Vandaag met bouwschuim een begin gemaakt. Morgen is het uitgehard en kan ik het bewerken. Het stelde eigenlijk niets voor en met een lading afwasmiddel op de body hebben we geen schade. :p
full

Ik heb alleen nog geen idee hoe ik de achterlichten van een rode reflector kan voorzien. Zo'n Porsche heeft geen een recht oppervlak, dus de achterlichten lopen behoorlijk rond weg. Heeft iemand een idee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back