verlichting Norderney

• Topicstarter Topicstarter Harrie68
  • Startdatum Startdatum
H

Harrie68

Guest
Hallo,

Ik hou kort,wie kan me vertelen welke kleur verlichting wordt gebruik op de achterkant van de norderney,

want ik ben bezig om mijn norderney vaarklaar te maken maar ik heb verder er niets bij waar ik dit soort info kan vinden heb wel veel foto`s maar kan ik niet op zien welke kleur gebruikt wordt.

Dus ik hoop dat ik wat info van jullie kan krijgen.

vast bedankt.

Ik zal morgen even kijken wat er bij mij achterop zit maar ik weet niet of dat origineel is. Het is een lamp in het midden en ik meen met rood groen en wit...

Als de Norderney voor verlichting ook aan de US regels moet voldoen, dat kun je hier wellicht kijken. Staan ze allemaal in, van kano tot supertanker...

Bedoel je het licht echt helemaal achteraan? Dat enkel naar achter schijnt.
Dat boven de spiegel is?

Als dat zo is dan is het wit (duh).

Ja, rood groen wit, dat moet je wel weten als je een beetje van scheepvaart kent.

@the boat freak :oops:

{Ja, rood groen wit, dat moet je wel weten als je een beetje van scheepvaart kent.} :evil:

Waarom zeg u dan niet als dat /dat het HEKLICHT is :idea:
mvg Frederik :D :D

Oke bedankt alle voor jullie antwoord en

sorry voor deze vraag ik ben zelf niet zo thuis in de scheepvaart ben ook maar een dood gewone chauffeur hoef je zelf niet zoveel te weten en daarom heb ik deze vraag aan jullie gesteld die wel goed thuis zijn in de scheepvaart.

nogmaals bedankt.

harrie

toen ik net op een schip stapte en begon met leren hebben ze me meteen een ezelsbruggetje geleerd over de verlichting , en dat gaat als volgt.

G :groen

R :rechts

A :aan

S :stuurboord

ondertussen ben ik zelf ook doodgewoon chauffeur , maar "gras" blijft er altijd inzittten.
net als het water altijd blijft trekken

groeten marcel

Back