verlichting op buggy

• Topicstarter Topicstarter Speedfreakssj
  • Startdatum Startdatum
S

Speedfreakssj

Guest
ik wil graag verlichting monteren op de kap van mijn toekomstige auto.
Nu zat ik er aan te denken van die ringen te nemen waar kijkers mee worden gemonteerd.
dus hoe dan ook een piccatiny op de motorkap en dan lampje ipv kijker tussen de ringen.

Dan het volgende, daaromheen wil ik een soort "hekwerk" bouwen en nu zat ik te denken aan redelijk simpel buiggaas.
zou dit werken of niet?
lampje word vermoedelijk een MagLite Solitaire of een Fenix 1P

maar is dat wel stevig? want ik wil er juist voor het zand en troep dat er op maken maar ook een soort beugel er omheen die het een beetje beschermd.

dat horregaas komt al voor de ramen die open moeten tbv de koeling.
ik heb trouwens al een BEETJE een idee;
met plakband ofzo een railtje maken op de motorkap in het midden natuurlijk en dan daar 2 slangklemmen tussenschroeven. daartussen het lampje zodat ik met de simpelste bewegingen nog steeds batterijen kan verwisselen en het lampje verwijderen.
Dan er om heen een soort rolbeugel maken maar hoe ik dat kan doen weet ik nog niet want ik moet er wel BIJ kunnen.
en dan gaas om die beugelspannen zodat het ding een BEETJE schoon blijft.

Met plakband schiet het niet op, dat zijn lapmiddelen.

Maar echt duidelijk wat je exact wil, is het voor mij(en anderen?) niet, post eens wat fotos, dat maakt het mischien duidelijk.

foto's gaan helaas niet maar ik kan wat met Paint proberen.

thumb_SportsMatch%2520OP43C%2520Falcon.gif

normal_cockpitbuggy.JPG

normal_buggyzijnaanzicht1.JPG

zo wilde ik het een beetje maken en dan evt een rechthoekige "kooi" om het geheel om het een beetje schoon te houden.

OH, dat verandert de boel, ik moet zeggen dat ik het niets vind lijken, en daarnaast zou het bij een crash al gauw stuk gaan!

Sorry, maar ik zou het niet doen!

Daarom wil ik er ook een rolkooitje om maken.
en omdat de kop van de kap hoger is dan die van de bumper zou er wel een lampje tussen moeten passen zonderdag het beschadigd.

ik weet ook niet of het wat is en daarom vraag ik het hier.
het moet trouwens een marder worden.
ik weet alleen niet of dat ABS heel sterk is....

Hebben jullie andere ideëen?
die kappen kosten namelijk ook snel €60 pst
het gaat mij er om dat het goed en fel brand want ik rijd meestal 'savonds en vooral bij oudekerk is het echt stikdonker.
met de MT2 kon ik een maglite model gewoon op de voorkant monteren op die bodypostvlinders en de "bumper"

en waar wil je dat doen omgeving amsterdam?
makro is vooral asfalt, ikea is ook asfalt, westerpark mag niet, bij de pond kan wel bij de nissan maar daar is het vlges ij ook niet verlicgt.
en oudekerk gaan sommigen waar het licht niet schijnt als je begrijpt waar ik bedoel :P

maar het moet een beetje schijnen zodat ik zie waar ik rijd.
dat het zeg maar zeker 10M naar voren ofzo verlicht want daarom wil ik juist een Fenix 1P lamp.
45 lumen op 1 AA voor 2 uur MITS een 2500 mAh oplaadbaar ding/

Led geven meer licht naar 1 punt. Maar ik denk dat je ook LED'S kan kopen die difuus schijnen.

Vic

geven die ook echt VEEL licht?
want ik wil wel zien WAAR ik rijd :P
daar gaat het nu juist om.
ach, kan er altijd nog een groot oranje zwaailicht op zetten ;)

zoek eens op google, ik vind zo'n petzl vet goed schijnen, 2 is dubbel zoveel natuurlijk
en het weegt vééél minder en gaat vééél langer mee.
het zijn natuurlijk geen verstralers maar je verlicht er wel goed me !

dat zijn toch hoofdlampen?
misschien zoek ik vberkeerd kan gelkaas geen losse dingen vinden.

zijn inderdaad hoofdlampen

2 Petzl Tikka's ofzo geven al zeker genoeg licht hoor :)
je kan ze in de cockpit van je wagen monteren misschien ?

Back