Verlichting op hsp brontosaurus

Ben van plan om verlichting aan ge schaffen voor mijn hsp brontosaurus.

Hier zit een fs gt3e 3ch ontvanger op en een fs gt2 2ch zender.(2.4ghz)

Nu kwam ik een kit tegen. Deze wordt op ch 1 en ch 2 geplaatst om zo dus verschillende functies te laten werken (remlicht, knipperlichten, normale verlichting, en stroboscoop functie) zonder een 3e ch te gebruiken.
093114c4938ebf75e2852b333f1970ac.jpg
Wat ik persoonlijk meer vind passen op een touringcar etc.

Nu wil ik het liefst gewoon voor en achterlichten(of een led bar, voorkeur)dus niet te veel poespas.
e29910d821f1841a9917ff76e3de9ebe.jpg

Deze zou dus aangesloten worden op de 3e ch van de ontvanger.

Maar, aangezien ik een 2ch ontvanger heeft blijft deze dan continu branden bij het plaatsen op de 3e ch van de ontvanger? Neem aan dat deze gelijk spanning heeft zodra de auto aangezet wordt of gaat dit niet werken?

En zijn er meerdere hobbyisten met zulke verlichtingen erop? En wat zijn jullie ervaringen ermee?

Laatst bewerkt door een moderator:
En is er ook een mogelijkheid om ze niet te laten branden? Met name overdag of zouden dan de stekkers weer los gehaald moeten worden?

Ja dan stekkers loshalen. er zit een splitterkabel in de ontvanger en het kastje aan het dak van de auto. Heb de stekkers met een plakbandje gekleurd. Als de kap eraf moet, 2 stekkers los en klaar.

Ja dan stekkers loshalen. er zit een splitterkabel in de ontvanger en het kastje aan het dak van de auto. Heb de stekkers met een plakbandje gekleurd. Als de kap eraf moet, 2 stekkers los en klaar.
Qua spanning las tussen de 4,8 en 6v. En output van 100mah Nu rij ik op een 2s lipo van 45c met 3500mah. Gaat dit geen problemen geven met evt warm worden van bedrading etc?

Specifications:

Brand New & High Quality
Input voltage: 4.8-6.0V
Working current: 100mA
LED wire length: 35cm
Control wire length: 28cm
Power connection wire length: 20cm
Dimensions (Control Box) :47mm x 30mm x 12mm

Dit voor de complete led kit

Oke. Ik twijfel nog dus voor de complete set of een simpel setje van 4 led's (voor+achter)

Ga maar is op youtube kijken. Moet wel staan op eem 4x4 monster truck natuurlijk [emoji14] had ik een drift of touringcar gehad dan was de keuze denk ik wel snel gemaakt.

Heb je misschien een foto ervan?

Ben ook wel benieuwd of hier mensen zijn met verlichtingen op een 4x4

Op een touringcar of crawler is een set met knipperlichten en remlichten en alles natuurlijke rg gaaf. Doordat deze er ook al realistisch uit zien.
Zelf vind ik 4 ledjes prima werken voor een monstertruck/truggy. Heb er zelf dan nog wel underbody lichten.

Op een touringcar of crawler is een set met knipperlichten en remlichten en alles natuurlijke rg gaaf. Doordat deze er ook al realistisch uit zien.
Zelf vind ik 4 ledjes prima werken voor een monstertruck/truggy. Heb er zelf dan nog wel underbody lichten.
Klopt zie ze vaak op een crawler idd. Ziet er zeker gaaf en realistisch uit.

Heb keuze is ieder geval een standaard setje geworden. 2x rood 2x wit. Tevens heb ik een led bar op het oog.
290891e31e1caca4a2f26896227fdadb.jpg

136776a96458b7c4ab2b96cad0184c59.jpg

Maar. De standaard verlichting is voorzien van weerstandjes. Ik Had gedacht om de kabeltjes aan elkaar te solderen. Maar lijkt mij ook weer zo'n gedoe. Dus ga opzoek naar een splitter voor de stekkers.

Channel 3 kun je toch aan en uitzetten op je pistoolzender?
Ik heb ook een bronto en daar kan ik ch3 gewoon op aanzetten

Channel 3 kun je toch aan en uitzetten op je pistoolzender?
Ik heb ook een bronto en daar kan ik ch3 gewoon op aanzetten
Nee. Aangezien mijn pistoolzender een 2 channel zender is. (Flysky gt2).

Ik Heb de brontosaurus met 27mhz. En koolborstel. Wat nu 2.4ghz en brushles geworden is...

Verlichting is besteld. Het is 5och een standaard setje geworden met 4 ledjes (voor/achter) tevens een splittertje mee besteld. Om in de toekomst een ledbar erop te plaatsen.

Heb nog even zitten kijken voor een extra on of switch om deze er misschien tussen te zetten zodat ik niet steeds het stekkertje uit ch3 hoeft te halen. Wellicht ook een optie?

Zijn er nog tips voor het vast maken van de losse kabeltjes binnen de kap? Zodat dit netjes weg gewerkt wordt.

Ducttape of hete lijm of shoogoo word gebruikt.
TheDarkDragonWing op Youtube doet dat ook veel, kijk eens op zijn kanaal.

Oké bedankt. Ik heb ergens nog zo'n lijmpistool liggen maar weet niet of de kap hier tegen kan ivm de warmte van het lijm?

Back