Verlichting Oplegger / Aanhangwagen

Betreffende de verlichting voor een Oplegger / Aanhangwagen, dan zie je vaak dat er aan b.v. de oplegger een krulsnoer zit met een stekker welke achter op de trekker moet worden aangesloten.

Nu is mij vraag kan dit ook draadloos, ik dacht als ik nou in de oplegger ook een ontvanger stop kan ik deze dan bedienen vanaf de zender.

Kort samen gevat: kun je op 1 zender 2 ontvangers aansluiten/paren? zodat de verlichting van de oplegger niet meer met de hand hoeft te worden aangesloten maar via de zender ? (uiteraard krijgt de oplegger een eigen accupack voor de stroomverzorging).

Hoor graag of dit mogelijk is, bedankt alvast.

vaak gebeurt dit met infrarood. voor een aanhanger, de ir zender onder de koppeling. en de ontvanger aan de triangel/dissel. met een trekker oplegger, de zender onder de koppelschotel omhoog gericht. en de ontvanger in de kingpin of boven een holle kingpin.

mogelijk zijn er nu ook al bluetooth setjes te verkrijgen.
er zijn mogelijkheden genoeg

Hallo Berry,

Ik gebruik zelf alles van Beier.
Ik was echt een leek op gebied van elektronica, maar met behulp van Hobby van Robbie kan ik me nu heel goed zelf redden.
(snelcursus gevolgd)
Ik ben hier heel tevreden over, makkelijk aan te sluiten en makkelijk te programmeren met USM RC-2 Sound Teacher V1.10b

Hieronder de link van Beier IR lichtmodule
https://www.beier-electronic.de/modellbau/produkte/sm-ir-16-2/sm-ir-16-2.php

Vergeleken met andere merken iets goedkoper en legio mogelijkheden.
Kijk maar eens rond op de website van Beier.

Bedankt voor de tips, ik ga mij er in verdiepen.

Is het trouwens mogelijk om meerdere infrarood/bluetooth setjes in verschillende opleggers te monteren zodat ze altijd door de trekker herkend worden?

Weet niet of dat met Bluetooth kan. Met Beijer via infrarood wel. Daar heb ik ervaring mee. Neem even aan met Servonaut ook maar daar heb ik geen ervaring mee.

Back