verlichting voor E-sky

• Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
F

fredje

Guest
Hallo iedereen,

Weet iemand een oplossing voor volgend probleem?
Ik vlieg indoor met een E-sky (zie site Jo). Maar de zaal waar ik vlieg is tamelijk donker. 'k Ben al verschillende keren gecrashed omdat ik mijn E-Sky niet meer zie. Weet iemand een oplossing? 'k Heb ook al mijn bladen in een kleurtje gestoken maar ook dat helpt niet en een glow wire lijkt mij te zwaar voor zo'n kleine heli.

Gr
Fréderic

Dit hoort eigenlijk bij micro-helikopters te staan Fredje !

Je kunt je kap een felgele kleur geven, de rotorblaadjes kun je wit maken en dan zwarte streepjes erop zetten van 2 cm breed met een viltstift. Niet te ver weg vliegen kan ook helpen :wink:

Gewoon een paar brightleds erop monteren fred , dan zie je m op zeker goed , de bladen blijven een probleem , maar ergens heb ik gezien dat iemand nachtbladen had gemaakt voor een micro heli , dus t is mogelijk om t te maken , en anders de zogenaamde glowsticks !!! breekstaafjes voor t vissen , zijn groen en zeer goed te zien op de afstanden die je met een micro vliegt !!

Kijk eens naar volgende tekst, ik heb het van de VASCO modelbouw site

Montage verlichting Zoom 400

Bij sommige vliegers mag er echt geen detail t.o.v. een echte helikopter aan/op de Zoom 400 ontbreken. Navigatieverlichting is eenvoudig en goedkoop op de Zoom 400 te monteren.

Wanneer je je Zoom 400 van navigatieverlichting wilt voorzien, dan is dit een goedkope oplossing je hebt de volgende artikelen nodig:

*1x achterverlichting -set van een fiets
(losse unit met diverse rode -leds) welk je achter/onder bijvoorbeeld je zadel kunt klemmen.
1x servokabel
1 stukje dubbelzijdig tape
50 cm. draad
Soldeer apparaat

Demonteer de verlichtingset, zodat je alleen de print met de led’s overhoud.
Soldeer de led’s van de printplaat af en voorzie deze van een draad (rood=plus & zwart=min) .
De lengte van de draad is afhankelijk van de afstand waar u de led’s in de helikopter wilt monteren. Bouw de led’s in de Zoom 400 en soldeer de losse draden van de led’s aan de printplaat (let goed op de plus en min).

Soldeer nu de servokabel aan de voedingskant van de printplaat (rood naar de plus en zwart naar de min) de 3e kabel van de servokabel kunt u verwijderen. Sluit de servokabel aan op een vrij kanaal van de ontvanger, monteer de print met dubbelzijdig tape aan het chassis van de Zoom 400 en klaar is uw vliegende kerstboom!

* let op dat u achterverlichting aanschaft met 4 functies, omdat de 4e functie de led’s onafhankelijk van elkaar laat knipperen. Bij de Hema kosten deze units 6,95euro
Merk: Hema/Chance Good type CG-450. Veel plezier.

Met dank aan Remco Bos.

Sorry aan VASCO modelbouw maar ik kon de link niet plakken, kwam altijd ergens anders uit.

Hallo,

'k Ben heel de namiddag bezig geweest en dit is het resultaat van een namiddag werken

Klik hier
(als je zin hebt wil je dan misschien lid worden van mijn site???)

Tom als je dit leest, tis echt de moeite, SUPER!!! Misschien een goede tip voor pedro, misschien crasht hij dan niet zo veel meer :roll: . 'k Was echt geschrokken van het effect. 'k Heb al eens een proefvlucht gedaan en alles is ok. Het duurt wel een beetje tegen dat het klaar is maar het is zeker de moeite!!! Nu alleen nog kijken hoe lang mijn lipo het uithoudt.
Kwa gewicht is het bijna niets. Er hangen nu 3 leds: twee vooraan op de skids en 1 ledje op de staart. Misschien lijkt het op de foto niet zo fel maar je zal zien op de volgende indoorsessie dat het super is. 'k Ben echt tevreden, BEDANKT Belair.

Gr,
Fréderic & Rony (die me de hele namiddag heeft geholpen :D )

P.S. Tom, mijn rotorkop is ook al vermaakt dus laat die indoor maar komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ziet er zeer goed uit, proficiat met je werk. Zal wel beter gaan om te navigeren. :xmas:

Hey Fredje,
Prachtig gewoon.Dit zal wel een heel mooi zicht zijn in onze nogal donkere indoorzaal.
We zijn bezig met de data vast te leggen voor de volgende indoor sessies,en jij staat nu heel zeker te popelen om dit uit te testen ;-).
Nu zouden er nog leds in de blaren moeten kunnen,maar is dit technisch mogelijk voor een E-sky?
Misschien weet iemand hier een oplossing.
Good Flights,
Tomkie

dag frederick.
ha ha niet meer craschen zegt hem.
is inderdaad mooi gedaan.
mijn asje is ook al terug recht ze en anders geen schade.
dielidjes prima idee en zoals aan gegeven nu nog de rotor en alles is kids.
mvg pedro

fredje zei:
Hallo iedereen,

Weet iemand een oplossing voor volgend probleem?
Ik vlieg indoor met een E-sky (zie site Jo). Maar de zaal waar ik vlieg is tamelijk donker. 'k Ben al verschillende keren gecrashed omdat ik mijn E-Sky niet meer zie. Weet iemand een oplossing? 'k Heb ook al mijn bladen in een kleurtje gestoken maar ook dat helpt niet en een glow wire lijkt mij te zwaar voor zo'n kleine heli.

Gr
Fréderic

Ik vlieg de lama nu ook met leds/fietsverlichting.
Koop bij de hema het huismerk battarij fietsverlichting, deze zijn momenteel in de aanbieding voor 4 euro, en tevens voorzien van de typische navigatiestand 2x snel achter elkaar knipperen.
Sloop de verlichting en soldeer de leds los, deze eventueel vervangen door felle leds van 10000 mc.
Denk natuurlijk aan plus en min.
Ik heb een led op de staart en 2 op de voorste landingskid, verboden door dunne draad.
De voeding heb ik direct aan een servo gekoppeld ,daar er geen ontvangeringangen meer over zijn.
Het printje met dubbelzijdige tape op de zijkant van het rompje geplakt,
en vooral niet vergeten, om het orginele magneetschakelaar/rubbertje weer op de print te lijmen met een heel weinig seconden lijm,dit om de verschillende functies te kunnen bedienen.
Technici zeggen dat de leds niet tegen de te hoge spanning kunnen zonder voorschakel weerstand, maar ik heb geen problemen, ook niet als de verlichting langere tijd aan staat.
De navigatie verlichting werkt in ieder geval super, en voegt weer een extra dimentie toe aan het vliegen.

chrisvangaalen
schreef
Technici zeggen dat de leds niet tegen de te hoge spanning kunnen zonder voorschakel weerstand, maar ik heb geen problemen, ook niet als de verlichting langere tijd aan staat.

Een ledje moet altijd in serie staan met een weerstand, anders brand hij door.

dus waarschijnlijk zijn het geen ledjes wat jij gebruikt maar gewoon lampjes....

ik gebruik toch echt felle 10000mc leds, deze schijnen een hogere
openingsspanning te hebben.
En het blijft nog steeds heel, net nog eventjes 2 accuutjes leeg gevlogen in de tuin, het was toch windstil, begon al donkerder te worden en de leds
gaven een prachtig zicht.
Ook even voor het raam van de buren gehoverd, denken ze dat er een ufo aan komt.
Ik heb trouwens ook de X-ufo van silverlit gehad.
In het begin deed hij het prima, ook in het donker gevlogen, maar nu heeft hij het zelfde probleem als alle andere ufo's, het wegkantelen na zo'n 5 sec. onbestuurbaar.
Kortom ufo in de hoek gegooid, en Lama blijft maar vliegen.

Back