verlichting werktafel

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Danny_1969, 6 mrt 2021.

  1. Danny_1969

    Danny_1969

    Lid geworden:
    26 feb 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    NL
    Hoi Ik ben bezig een nieuw plekje te creeren voor het maken van mijn schepen en ben op het punt gekomen dat ik de plek goed wil verlichten. Ik vroeg me af wat jullie allemaal gebruiken om je werkplek/werkstuk te verlichten.

    dit wordt het plekje

     
    MarcT vindt dit leuk.
  2. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    tracht het licht vooral vanaf alle zijde te laten komen.
    dus ledlampje L, R en tegen de achterwand. daarnaast nog eentje die je kan verplaatsen( bureaulamp)
    Als je er ook gaat schilderen is de lichtkleur ook van belang ( daglicht )
    Licht sterkte rond de 8W per stuk (afhankelijk van je gezichtsvermogen) koop iets met vervangbare ledlampen zodat je er eventueel een groter vermogen kan indraaien
    veel succes met de verdere inrichting maar vooral met je toekomstige bouwwerkjes.
     
    MarcT en Cnn vinden dit leuk.
  3. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Dat is geen slecht idee maar hang ze dan ongeveer 1,5 meter hoger dan de werktafel .
    Het best neem je lichtkleur 840 en neem , alstublief , een bekend merk van lampjes , Philips of Osram of zo .
    De goedkope LED lampen geven maar de helft van lichtopbrengst , ze knipperen soms en zijn veel vlugger stuk .
    Veel succes
    Groetjes
    Ronny
     
    willum vindt dit leuk.
  4. Danny_1969

    Danny_1969

    Lid geworden:
    26 feb 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    NL
    Bedankt voor de tips - Ik heb twee led armaturen bestelt van 60cm 12 watt 6500k voor links en rechts en had nog een knik lamp wan waldmann die ik gebruikte toen ik nog aan de keukentafel werkte.
    Maar eens kijken of dat voldoende is. Ik kan er altijd nog 1tje bijplaatsen op de achterwand maar volgens mij heb ik zo al een zee van licht.

    Dinsdag weet ik meer :)
     
    MarcT, Marc w, Gerrit-Jan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. rins

    rins

    Lid geworden:
    29 mei 2007
    Berichten:
    390
    Locatie:
    zeeland
    Deze led-verlichting hangt boven mijn werkbank, al 4 jaar, geeft doordat die lang 120 cm is en breed 30 cm nagenoeg geen schaduw op het werkvlak.
    Het licht komt dus van alle kanten.
    gr Rins


    IMG_3767.JPG
     
    MarcT vindt dit leuk.
  6. Danny_1969

    Danny_1969

    Lid geworden:
    26 feb 2021
    Berichten:
    20
    Locatie:
    NL
    Ja - helemaal vergeten te updaten. Ik heb ook mijn ledlicht ontvangen. Zoals gezegd ik had er twee maar wat ik niet had gezien is dat het een nieuwe soort was. Het zijn een soort van antischaduw lampen en doordat het een koof is met alles wit weerkaatst ook alles nog eens. Nadat ik 1 lamp had opgehangen zat ik live bij Ajax in het stadion en heb zelfs mijn kniklamp niet nodig. Totaal geen schaduw en een zee van licht. Ik heb de andere lamp dus maar weer ingepakt en retour gestuurd. Ben er erg blij mee.
     
    Marc w en MarcT vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina