verlichting

:confused:beste schaalvliegers ,wie verteld mij de exacte positie s van de lampjes voor de agusta romp?
Ik heb nu de verlichting en wil deze graag op de juiste positie plaatsen .
Er schijnt per type heli verschil te zijn ,dus heel graag de juiste!!
groeten van een prutser :rolleyes:
 
Dit is wat Heliartist, een fabrikant van rompen, heeft gemaakt in een Agusta a-109

Hier zie je weer geen witte flitsers:


Gewoon zoeken op het internet en vervolgens een keuze maken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar zitten er twee ACL's (anti collision light) rood achter de hoofdrotor en onder op de staart.
NAV lichten rood en goen op de sponsons van de heli. En ik denk wit achter, boven op de staartvin.
De snelhied en patroon van de ACL bepaalt welk type toestel.

wikipedia zei:
Aviation navigation lights
Aircraft navigation lights are placed in a way similar to that of marine vessels, with a red navigation light located on the left wingtip leading edge and a green light on the right wingtip leading edge. A white navigation light is as far aft as possible on the tail or each wing tip.[3] High-intensity strobe lights are located on the aircraft to aid in collision avoidance.[4]

Navigation lights in civil aviation are required to be turned on from sunset to sunrise. High-intensity white strobe lights are part of the anti-collision light system, as well as the aviation red or white rotating beacon. The anti collision light system (either strobe lights or rotating beacon) is required for all airplanes built after March 11, 1996 for all flight activities in poor visibility, and recommended in good visibility, where only strobes and beacon are required. An example of this would be just before push back, (push and start) the beacon lights are required, to notify ground crews that the engines are about to be started. These beacon lights will stay on for the duration of the flight. While taxiing, the taxi lights are activated. When coming onto the runway, the taxi lights are deactivated and the landing lights and strobes are activated. When passing 10000 feet (or FL100) the landing lights are no longer required, and can be turned off at the pilots discretion. The same cycle works when landing, but in reverse order.
Navigation light - Wikipedia, the free encyclopedia

Groetjes Rob
 
Back
Top