Verlijmen Kunststof ABS

• Topicstarter Topicstarter babske
  • Startdatum Startdatum
B

babske

Guest
Hallo
Weet iemand wat de beste lijm is om abs en hout te verlijmen.
En ook messing en abs te verlijmen.
Groetjes
Eddy

Heeeel lang geleden :lol: had je van UHU een 2 componentenlijm speciaal voor ABS. Met deze lijm kon je beresterke verbindingen maken!! Maar ik weet niet of die lijm nu nog bestaat, zou je bij Q te P kunnen navragen (die had het vroeger in zijn programma). Voor eenvoudige verbindingen kun je een restje ABS oplossen in aceton, hiermee kun je dan prima lijmen, het is alleen een wat brossere verbinding. Dus zeker niet voor een zwaarbelaste verbindingen gebruiken!! :? voor het lijmen van een motorkap echter prima.

hallo ,

metalen/ hout op ABS of PS lijm ik met 2 component epoxy ,nog nooit los gekomen of gescheurd

groeten

penneman zei:
hallo ,

metalen/ hout op ABS of PS lijm ik met 2 component epoxy ,nog nooit los gekomen of gescheurd

groeten

Epoxy op gladde kunststof laat volgens mij toch vrij snel los.........

Pendelaar

je moet de kunststof ontvetten met wasbenzine om de vettige laag er af te halen en dan best nog opruwen met schuurpapier

anders ga je inderdaad een niet zo sterke verbinding krijgen

groeten

ron van sommeren zei:
Stabilil Express van Henkel, twee-componenten, poeder en tube. Eventueel ook polysterhars. Geen epoxy.

Dit is inderdaad het minst slechte oplossing, mijn ervaring is dat het altijd slecht tegen schok belasting kan.

Nu we het toch overlijm hebben is er een verschil tussen UHU plus (300kg) en UHU plus endfest 300?
Dit zijn toch wel de beste lijmen die ik ken.

gr. Alexander

Back