Verloopstekker voor Hardcase 2S lipo

Oscar

verslagschrijvers
Ik zoek een kabeltje ( of onderdelen om er een te maken )
om een Hardcase 2S lipo teladen op een 2S balance poort.

De hardcase lipo heeft twee goudcontact busjes ( 4 mm )
en een kleine balanceer pool.

tp32002s.jpg

Deze moet dan aansluiten op een 2S stekker

3%20pins%20JST%20male%20balance%20con%20+%20wire%20re6%20123.jpg

Waar kan ik zo'n kabel vinden ?

Volgens mij moet je met alleen de 2S connector al kunnen laden,
dat zou dan met twee draadjes minder kunnen.

Misschien zie ik het verkeerd?

Dat zou kunnen maar dat hangt ook van de lader/balancer af hoe de accu aangesloten wordt...

Welke lader/balancer heb je?

In het geval van die witte stekker die je afgebeeld hebt zou ik denken dat de rode draad + is, de zwarte - en de gele naar de balance ingang gaat... Dan zou je misschien alleen twee 4mm en één 3 of 2mm "corally" plug moeten hebben...

Joost.

Laatst bewerkt:
Ik zag dat deze laders bij RC-connect vandaan komen... Je zou Erik Jonk eens kunnen bellen en vragen welke verloop je nodig hebt voor deze lader en de Trakpower accu... Anders Chris even laten bellen ofzo, die kennen elkaar goed... Dan zou het wel goed moeten komen. Op de site van RC-connect staan wel een hoop balancer kabels maar geen foto's dus...

En in de manual van de Imax B5 staat wel dat er met 4mm plugs de + en - aangesloten worden en apart de balancer ingang... Dus ja... Denk toch dat Erik daar wel uitsluitsel over kan geven...

Joost.

Op de accu moet dus twee keer 4 mm en een keer 2 mm plug.

de andere kant een2S stekker.

Compleet hoe ik het nu beschrijf heb ik het nog niet gezien,
dan maar zelf maken.

Okee, vaag dat die er (nog) niet is dan kant en klaar. Dat systeem is toch al erg veel toegepast op dit moment... Dan maar zelf maken idd... Is vaak nog mooier ook omdat je het dan geheel naar eigen smaak kan maken...

Succes...

p.s. Al mee gereden en in welke auto?

Back