A
Aaalie
Guest
Hallo iedereen,
Vreemd "probleempje" (uitdaging) bij een regelaar. Na ongeveer een minuutje vliegen, lijkt het of de akku leeg raakt, het model mist steeds meer power.
Nu blijkt dat, wanneer je de trim verschuift (naar meer gas), hij toch nog vol vermogen geeft.
Wanneer je begint te vliegen met de trim helemaal terug, kan je ongeveer 5 minuten vliegen, en dan staat de trim ook op "volgas". Wil je nu toch vol vermogen, moet je eerst landen, en dan de akku even los en weer vast, heb je weer power.
Hij doet dit met meerdere motoren (mega 16-7-7, hacker B20 vertraagd, )cd-rommetje), en met verschillende akku's (nicads/NiMh/Lipo's).
Stroom max. 5 amps statisch gemeten, klemspanning op akku is dan altijd nog ruim boven 6,5 Volt (2 cellen lipo's, of 7 cellen Nicad/NiMh), ook na vele vliegminuten.
Iemand hier ervaring mee, wat doe ik verkeerd??
Groeten Aaalie.
Vreemd "probleempje" (uitdaging) bij een regelaar. Na ongeveer een minuutje vliegen, lijkt het of de akku leeg raakt, het model mist steeds meer power.
Nu blijkt dat, wanneer je de trim verschuift (naar meer gas), hij toch nog vol vermogen geeft.
Wanneer je begint te vliegen met de trim helemaal terug, kan je ongeveer 5 minuten vliegen, en dan staat de trim ook op "volgas". Wil je nu toch vol vermogen, moet je eerst landen, en dan de akku even los en weer vast, heb je weer power.
Hij doet dit met meerdere motoren (mega 16-7-7, hacker B20 vertraagd, )cd-rommetje), en met verschillende akku's (nicads/NiMh/Lipo's).
Stroom max. 5 amps statisch gemeten, klemspanning op akku is dan altijd nog ruim boven 6,5 Volt (2 cellen lipo's, of 7 cellen Nicad/NiMh), ook na vele vliegminuten.
Iemand hier ervaring mee, wat doe ik verkeerd??
Groeten Aaalie.