Vermogen probleem; HB elite FP

Jojo

Sinds 1,5 week vlieg ik nu met een 3s 720 mAh, eerst kon ik het nog af met een 2s 720 mAh maar nu ik een hat motor als tailmotor heb kon die 2s het niet meer trekken dus overgestapt op 3s wat mij tot vanmorgen nog goed beviel...

wat is het probleem, hij heeft gewoon niet genoeg vermogen, na 10 seconden zit ik op volgas te hooveren en kan ie nauwelijks meer stijgen

ik denk niet dat het aan de motor ligt want hij is nooit erg warm of heet geweest, de accu is wel eens warm geweest maar niet echt heet ofzo...

kzit een beetje in de knup en weet niet goed wat het probleem is, kan iemand me helpen?

laturrr :bye:

Maar na 20 sec vliegen met volgas draait m'n staart ook weg...

te weinig vermogen dus

als de hoofdmotor toch kapot is...oplossing? brushless? :? (zo fucking duur 8O )

Als je hoofdmotor stuk is kan ie erg veel vermogen vragen. Toen mijn hoofdmotor versleten was had ik hetzelfde probleem. De motor wordt zo ongeveer een kortsluiting. Zo erg zelfs dat de stekkertjes smolten bij de regelaar/mixer. Let op, want dit sloopt dus ook je lipo's! Ik zou zo snel mogelijk een andere motor proberen. Neem wel een 370, want die 295 ofzo schijnt erg slap te zijn.

Haak

Waaraan kan de hoofdmotor dan stuk gaan? Die motor wordt niet eens heet, dus demagnetisatie zal het niet zijn. Ben er ook bijna zeker van dat z'n koolborstels niet versleten zijn.

Zal het toch niet aan zijn accu liggen?

Geen idee, ik vlieg met 3s 720 mAh

misschien dat de heli net te veel amperage trekt dat de accu langzamerhand 'slijt'...

720 mAh is 5/6 Amp continue en 7.2 Amp 10 sec max...

de dader:

afb8615.jpg

kapotte lipo cel (RIP) :bye:

Back