Vermogensverschil tussen oude en nieuwe E-flite Sbach 342

Hallo heren.
Ik zit met een vraagje.
Vlieg al jaren met een E-flite Sbach342 van het eerste type.Dus zonder 3-assen Gyro.
Het 2e type E-flite Sbach342 MET 3-assen Gyro is al een tijdje uit.
Kan iemand mij vertellen ofdat die nieuwe type Sbach342 MEER vermogen heeft dan de oude Sbach?
Volgens de specs zijn de motoren identiek dacht ik.
Maar van filmpjes krijg ik het idee dat die nieuwe Sbach342 meer vermogen heeft om bepaalde vliegmoves makkelijker uit te voeren.
Iemand al ervaring met het verschil bij deze 2 machines?
Ik hoor het graag.
Vr Gr D

Specs zijn gewoon gewoon het zelfde dus het lijkt me gewoon enkel dat ze wat gekker doen ;-)

Zie alleen eigenlijk een onwaarheid in de filmpjes van e flite want ze drijven die kisten daarbij toch echt tot het uiterste van het uiterste dat eigenlijk nouwelijks haalbaar is....

Dankjewel voor je reactie.
Ik ga mee in je mening.

Dan toch nog even een andere vraag:

Vliegt er inmiddels al iemand van dit Forum met de E-flite Sbach-342 MET 3-assen Gyro??
Zou graag een praatje pot willen maken met die persoon.
Vr Gr D

Hi Dylan,

Ik ben dat toestel op dit moment aan het testen. Vliegt erg goed met die gyro. Heb al meer van dit formaat kistjes getest en die waren eigenlijk alleen geschikt voor binnen of windstil weer. Deze vliegt buiten met een beetje wind ook nog prima. Je ziet de gyro's wel erg hard werken (hij waggelt een beetje door de lucht) maar volgt je bevelen erg goed op.
Het is dat je wat ver weg woont, anders kon je hem even proef vliegen. (mag toch wel, is wel ff rijden)

Dank voor je reactie en super dank voor je aanbod.
Helaas nog iets te koud weer voor mij en dat in combinatie met pekel op de weg verhindert mij om de woonplaats uit te gaan.
Heb alleen maar een (pekelvrije) motor en geen auto want anders was ik zekers eens langsgekomen.
Wellicht van de lente/zomer eens?

Ik ken het verschil in vlieggedrag tussen de E-flite vliegtuigen met en zonder 3-assen Gyro maar al te goed.
Ik vlieg ook met de E-flite MIG15 en met de E-flite Gee Bee R2
Beiden hebben net als jouw Sbach342 de 3-assen Gyro.
Mijn oude Sbach342 is Gyroloos en ik begrijp het verschil tussen hoe de toestellen zich houden met als er wat wind bij staat.
Dat ietwat waggel gedrag wat overigens totaal niet stoort of negatief overkomt heb ik ook bij de MIG15 en Gee Bee.

Ik vroeg me alleen af hoe de beide Sbach342 toestellen zich nou houden met in elk eigenlijk precies dezelfde motor.
Is een 2500KV als ik het juist heb.
In mijn Gee Bee zit een 3000KV en die schijnt het nog beter te doen met betere performance.
Ik zit er aan te denken om zo'n 3000KV in mijn oude Sbach342 te steken en dan met een GWS-5030 propje te draaien.
Dat zal vast een stuk beter en met name sneller lopen.
Met wat geluk treffen we elkaar eens en dat hoop ik die Sbach342 met 3-assen Gyro van jou eens te mogen meemaken.
Vr Gr D

Hoi hoi.
Bedankt voor je reactie.
Zou jij alsjeblieft iets specifieker kunnen zijn over die motor?
Waar bijvoorbeeld te halen en welke propmaat moet er dan op?
En is het een kwestie van alleen maar het motortje te vervangen of trekt de regelaar het dan niet en moet die ook vervangen worden voor een zwaarder exemplaar?
Heb jij zelf al ervaring met die genoemde motor en dan graag je ervaring en verhaal over hoe jij hebt gedaan in jouw toestel.Was dat ook een E-flite Sbach 342??
Hoor het graag.
Vr Gr D

Hoi hoi
Het motortje komt uit de geebee
De prop is een 5x3
Je hoeft geen andere regellaar te monteren gaat prima met de .org
Het zwaartepunt iets war meer naar achteren gelegd
Dit is mijn setup

Hallo, ik ben van plan om de eflite sbach 3d aan te schaffen zodat ik af en toe even snel kan gaan vliegen in het park vlakbij ipv alles in de auto te laden en een stuk verder te rijden met mjjn grotere vliegtuigen. Is dit een aanradertje?
Bedankt! Groetjes paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Paul.
Het toestel is zekers een aanrader en vliegt heerlijk.Met name voor de wat kleinere vlieglocaties.
Maar let wel dat landen op gras met die iene mieni wieltjes not done is.
Bij mijn Sbach 342 heb ik het landings-gestel eronder vandaan gehaald om zo op gras te landen.
Met de Sbach 342 zul je een heel leuk en fijn toestel hebben.
Zelf steek ik in al mijn Micro vliegtuigen een Turnigy Nano 2S 300Mah 45-90C Lipo packje.
Dat werkt echt super.
Vr Gr D

He dylan bedankt voor de reactie!
We gaan binnenkort naar de intermodelbau in dordmunt dus dan ff kijken of ie daar voor een leuk prijsje te krijgen is en anders ga ik hem bij de hobbyshop hale. Het veld waar ik ermee wil vliegen is grotendeels gras maar heeft ook een stuk asfalt dus landen zou geen probleem moeten zijn.
Ik ben zeer benieuwd naar het vliegtuig! Ik laat nog wel weten als ik hem heb!

Groetjes paul

Goed bezig Paul en dat gaat vast helemaal goed komen.
Zelf heb ik dus de eerste versie E-flite Sbach-342 zonder 3-assen Gyro.
Maar vliegt ook erg leuk moet ik zeggen.
Was mijn allereerste E-flite Micro vliegtuigje en ze kunnen verslavend zijn dus wees gewaarschuwd.Ha ha ha ha
Voordeel van dit soort Micro kistjes is dat ze ook op de wat kleinere veldjes heel goed te vliegen zijn.
Met groter formaat toestellen van bijv ±90cm span worden zulke acties vaak lastig en dan met name het landen.Ha ha ha ha
Wat de Micro vliegtuigen betreft heeft E-flite het heel goed gedaan vind ik.
We gaan het tzt horen van je.
Vr Gr D

Vandaag naar de intermodelbau geweest, heb me wel goed vermaakt en heb de e-flite sbach 342 3d met as3x gekocht. Helaas staat er nu veel te veel wind voor de maiden en heb ik een drukke week voor de boeg, zal dus nog even moeten wachten

Back