Vernis

• Topicstarter Topicstarter Inferno
  • Startdatum Startdatum
I

Inferno

Guest
Binnen enkele weken ga ik men schaal heli bell 230 zelf spuiten met spuitbusjes. Daarna wil ik hem laten vernissen bij da carrosier om een mooie blinkende laag te krijgen. Zelf vernissen lijkt me niet zo een goed idee om dat nooit mooi egaal wordt. Is dit mogelijk ?

zelf gaat prima, danwel met lakspuit, danwel met 2K lak in spuitbus.

mijn kappen welbekend op het forum lak ik ook zelf af.

LET WEL: GEEN vernis gebruiken, dat vergeelt en is niet 100% brandstofbestendig.
enkel een 2 componenten blanke lak, bij voorkeur van een gerenomeerd merk (ik gebruik dupont) gebruiken.

Gerard, ik heb een kap gespoten voor een vriend van mij en afgelakt met 1K lak. Op de ene verf gaat ie goed maar op de andere begint hij te vechten met de verf eronder. Wanneer weet je of ze dit gaan doen of niet? Je kunt natuurlijk altijd een test doen maar kun je dit op de bus ook zien?

DSC01853.JPG

DSC01852.JPG

ja dan heb je verf op alcyd basis gebruikt waarschijnlijk en er acryl blanke lak over gezet.

das een no no :D

beter ALTIJD met 2K blank aflakken, dat is als enigste 100% brandstofbestendig en gaat zowat overal overheen behalve enamel lak.

de 1K blanke lak, als je daar wat brandstof op knoeit en het blijft even zitten, dan word het al zacht en doffe plekken erin

er is maar 1 ding belangrijk, dat je aan onderdelen ervan kan komen, maar ik zou voor een merk kiezen.
badger of harder steinbeck ofzo

ik heb myn kap van myn robbe ornith zelf gespoten: eerst 1 laagje kunstof primer, dan 2 k autolak...en daarover nog een andere kleur 2k autolak ,,,en daarna hoogglans blanke 2k blanke lak,,,allemaal van het merk standox..dat is de leverancier bij ons op het werk ,,,(ik werk in de autoschade).. ziet er super netjes uit ,,volgende week ga ik zelfs heel myn zwevers helemaal spuiten in de 2k lak en 2k blankelak..

Back